Alvleesklierkanker?

Sinds 4 weken geleden had ik ineens geen zin meer aan eten. Ik eet vanaf die tijd in het begin nog een plakje brood per dag, maar sinds 5 dagen eigenlijk helemaal niet meer. Ik heb ook een naar gevoel in mijn bovenbuik. Het doet niet echt pijn ofzo, maar gewoon een raar gevoel. Zodra ik mijn buik naar achter of naar voren of soort van inspan voel ik wel alsof er achter mijn buik iets zit te etteren. Ik heb ook last van drijvende ontlasting. Ik ben al best heel veel afgevallen. Van de week bloedtest gehad en daar was alles goed op. Nu weet ik niet waar ze allemaal op getest hebben. Doordat de dokter het niet vertrouwd moet ik door naar de maag lever darm afdeling. Ik ben nu alleen zo bang dat het alvleesklierkanker is. Alle symptonen die ik maar hebben staan bij de symptonen van alvleesklierkanker. Ook heb ik bij de huisarts aangegeven dat ik daar heel bang voor ben, maar vind het erg beangstigend dat ze niet zegt van nou die kans is klein of de symptonen passen ook ergens anders bij. Iemand ervaring met dat rare gevoel in de buik? Mijn onstekening waarden waren goed dus dat de alvleesklier onstoken is. Dat is het in ieder geval niet.

Reageren

Ik zal je vraag doorsturen naar onze huisarts. Hij zal dan hier reageren

Reageren

Je zou je huisarts kunnen vragen of hij ook specifiek op alvleesklier enzymwaarden ( amylase) heeft getest.
    Een echo onderzoek zal niet helemaal betrouwbaar zijn.
    Uiteindelijk zal de MdL arts ook pas eea echt kunnen uitsluiten na een CT scan van de bovenbuik.

Reageren

Vandaag heb ik gebeld met de mdl afdeling voor een afspraak naar een doorverwijzingvan de huisarts. Deze hebben mij verteld dat ze binnen 6 weken een afspraak maken. De huisarts had met spoed aangevraagd binnen 7 dagen, maar bij de mdl hadden ze de klachten beoordeeld voor binnen 6 weken. Betekent dit dat de klachten dan toch minder serieus zijn, omdat ze als ze aan kanker hadden gedacht mij wel eerder hadden laten komen? Heb de resultaten van het bloedonderzoek bekeken en daar zag ik wel dat mijn leverwaarden verhoogd waren. Asat 43 en alat 75.

Reageren

Je asat is niet verhoogd, je alat is wel ;licht verhoogd. Maar dat zegt nog altijd niets over je alvleesklier. Onze huisarts gaf al aan wat er getest zou moeten worden voor de alvleesklier. Je zou het met je huisarts kunnen bespreken, die kan namelijk met de \mdl arts contact opnemen voor een eerder obderzoek

Reageren

btw
    Een verhoogde alat waarde kan ook worden veroorzaakt door overmatig alcohol gebruik, medicijn gebruik of intensief sporten

Reageren

Ik heb dinsdag weer een gesprek met de huisarts en zal vragen of er ook op enzymen getest is in het bloed. Gister voelde ik me aardig goed. Een bordje vla een banaan en een ei gegeten. Leek of mijn hongergevoel weer een beetje terug kwam en net alsof de dop van een fles frisdrank was geopend in mijn buik, Maar vanacht voelde het alweer alsof de dop er weer opgedraaid zit. Vanmorgen meteen weer een keer drijvende vlokkerigw ontlasting en daarna waterige diaree. Ik heb een lange periode alcohol gebruikt maar daar ben ik nu een week mee gestopt. Ook een periode van 3 a 4 weken gehad met dagelijkse paniekaanvallen gehad. Daar heb ok nu oxazespam voor gekregen dus al wel een week rustiger. Had gehoopt dat mijn eetlust en rare gevoel in de bovenbuik daar wel van zouden verdwijnen en mijn ontlasting ook weer zijn normale vorm zou aannemen. Ook zijn mijn ontstekings waarden perfect. Dus ik blijf maar bij 1 ding wat het kan zijn en dat is dat er iets met mijn alvleesklier is. Ook omdat zoals jij zegt de leverwaarden niet te hoog zijn.

Reageren

Je hebt langere tijd alcohol gebruikt en daar ben je pas 1 week mee gestopt. Dus is het niet raar dat je leverwaarden wat verhoogd zijn. Maar dat zegt nog steeds niks over je alvleesklier. Je zou ook pds kunnen hebben.

Reageren

Ik had nog even de bloedwaarden bekeken en mijn lipase is 44. Dit heeft met de alvleesklier te maken toch had ik opgezocht. En mijn bilibrune is 9. Geeft dit wat meer inzicht? Mijn ggt is 190. Nu heb ik de laatste 3 weken ook last gehad van paniekaanvallen en daardoor nog meer gaan drinken. Ik ben nu een week gestopt met alcohol. Hoop dat dit iets meer inzicht geeft?

Reageren

De waarden kunnen toch alles met alcohol gebruik te maken hebben. En die waarden herstellen zeker niet binnen 1 week en ook niet 2 weken.

Reageren

Kan dit mijn drijvende ontlasting, weinig eetlust en moeheid verklaren?

Reageren

Je zou vitaminegebrek kunnen hebben. Is dat ook gecontroleerd?

Reageren

Weet niet alle vitamines. Alleen dat mijn vitamine d3 34 was. En dat dat te laag was. Ik heb sinds afgelopen donderdag vitaminepillen gekregen. Verder het enige wat afweek in mijn bloed was de hemoglobine. Die was 11.3 en dan de 3 leverwaarden die ik eerder aangaf die te hoog waren.

Reageren

Je vitamine d is inderdaad te laag en dat kan heel goed vermoeidheidsklachten, minder eetlust en lusteloosheid veroorzaken. De hemoglobine is verder wel goed zo. Drijvende ontlasting is doorgaans een gevolg van wat je eet en drinkt. Dus eigenlijk zijn je klachten goed verklaarbaar en wijzen niet direct op problemen met je alvleesklier

Reageren

Hier is allemaal op getest plus waardes
    Hemoglobine 11.3
    Trombocyten 214
    Leukocyten 6.6
    Bezinking 2
    MCV 91
    Immature granulocyten 0.08
    Neutrofielen 3.4
    Lymfocyten 2.1
    Monocyten 0.8
    Eosinofielen 0.2