- Anoniem3 oktober 2016 om 15:54
Hallo allemaal!
Ik ben een meisje van 18 en ontdekte een knobbel net onder mijn oorlel een paar welen geleden. Zelf weet ik niet hoelang hij er al zit, maar ik ben hiervoor naar de huisarts en de fysio geweest, beide trokken ze een andere conclusie. De dokter zei dat het een spier kbobbel was en de fysio vertelde mij dat het een nekwervel verkeerd is gegroeid. Zelf vind ik het raar dat ze er allebei iets anders over te zeggen hebben en het voelt ook echt als een ronde knobbel.
Informatie erover:
– Hij is hard;
– Het is voor mijn gevoel een knobbel (een iets grote knikker);
– Je kan hem niet bewegen, hij zit “muurvast”;
– Hij doet alleen pijnals ik er hard op druk;
– Ik heb het gevoel dat als ik hem indruk dat ik een vreemd krakend geluid hoor;
– Hij komt als het goed is naarvoren als ik mijn hoofd naar links draai.Persoonlijk weet ik niet of hij groeit maar ik foccus mij er wel steeds op waardoor ik steeds aan kanker zit te denken, vooral omdat het in mijn familie zit. Laatst kwam ik iets tegen op het internet over een raar soort kraakbeentumor en dat leek eruit te zien op de manier dat ik de knobbel voel…
Zelf ben ik daarom ook heel bang dat ik iets heb, en loop alleen mar te stressen, naar mijn ouders durf ik niet want die zeggen dat ik zeur en de artsen/fysio zeggen allebei iets anders…..
Verder zou ik ook willen weten of een tumor zo hard als een bot kan voelen en of je hem zelf kapot kan drukken waardoor de kwaadaardige cellen zich sneller gaan verspreiden in je lichaam.
Mvg,
Een onzeker meisje die niet eens normaal meer aan haar toekomst kan denken…3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2016 om 21:37Ik denk dat je huisarts gelijk heeft. Maar zonder onderzoek is dat wel moeilijk te zeggen. Een tumor is heel erg onwaarschijnlijk.
ReagerenAnoniem4 oktober 2016 om 14:40Hoe kan het dan zo hard zijn?? Dat is juist wat mij bang maakt, en omdat ik ook soms last krijg bij mn oorlel en bij mijn spieren aan de voorkant van mijn hals?
ReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2016 om 16:45Die vraag kan zo zonder onderzoek ook niet beantwoorden.
Reageren