Knobbel in nek

Hallo, ik heb drie weken geleden een knobbel opgemerkt op de achterkant van mijn nek. Duidelijk voelbaar, keihard, beweegt wel mee met de spier. Ik heb de huisarts ingelicht, die heeft er naar gekeken en zegt dat het een reactieve klier is van een ontstoken puist vlakbij. Maar de puist is inmiddels allang weg en de bult verkleind niet. Wordt ook niet groter trouwens. Echter, dokter zegt dat ik me teveel zorgen maak en het los moet laten. Dat is nu nét niet mijn sterkste kant. Ik ben bang dat het kanker is. Want waarom gaat die bult niet weg? Nu moet ik eerlijk opbiechten dat ik er elke dag wel aan zit te voelen, te masseren etc. Dat wil ik afleren maar dat lukt niet. Iemand advies?

Groetjes Tamara

Reageren

Ook al is de puist inmiddels weg, dan kan de klier best nog een tijdje aanwezig zijn. En als je er voortdurend aan zit, kan ze dus ook niet weg gaan en kan ze zelfs geïrriteerd raken. Je moet er dus vooral vanaf blijven!! Met kanker heeft dat niks te maken. Als je huisarts ook maar enig idee zou hebben gehad dat er iets anders aan de hand zou kunnen zijn, had die je meteen doorgestuurd

Reageren

Dank je John, ik ga mijn tengels vast tapen als het nodig is en er van af blijven nu. Dank je wel.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Knobbel in nek

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe