- Anoniem31 maart 2016 om 13:13
Hallo,
ik zit met een vrijwel constante “verhoging”.
Ik voel mij constant koortsig, maar heb geen koorts (max 37,3)
Het is echt van smorgens als ik opsta tot ik ga slapen.Ook regelmatig last van hevige hartkloppingen in de borst (voel ik echt in heel mijn borstkast), koude rillingen, trillende handen, soms heel lichaam trillen (net of ik heel zenuwachtig ben),
(lichte) spierpijn in beide schouders en kriebels/prikkels overal rondom schouders.Met wat kan dit te maken hebben?
7 reactiesReagerenAnoniem31 maart 2016 om 13:35Ook nog: zweten en ik betrap mij erop dat ik bijna constant op mijn tanden bijt
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 13:56Van verhoging is natuurlijk geen sprake. Je hebt een heel normale lichaamstemperatuur.
Heb je veel stress of spanningen?
Reageren
doe een de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem5 april 2016 om 06:14Hallo,
sorry dat ik niet onmiddelijk gereageerd heb.
Ik heb redelijk wat stress en spanning gehad de laatste maanden, zit zo een beetje in een sukkelstraat zoals ze zeggen. Ik denk bijna constant dat er iets mis is met mijn lichaam.
Waar ik nu vooral veel last van heb is een druk op de borst en pijn aan/tussen schouderbladen.
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2016 om 09:44Heb je de test ook al gedaan?
ReagerenAnoniem5 april 2016 om 13:12Naar aanleiding van de door u ingevulde hyperventilatie test, ontvangt u hierbij de uitslag.
Uw score is: 65
ReagerenAnoniem5 april 2016 om 13:12Is dat veel te veel?
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2016 om 14:52Van 42 is er sprake van hyperventilatie. Met een score van 65 kun je er vanuit gaan dat hyperventilatie al je klachten veroorzaakt.
Slecht nieuws:
Het is heel vervelend om te hebbenGoede nieuws:
Het is geen ernstige aandoening.
Als je er al langer last van hebt, kan hyperventilatie chronisch worden. Stress en spanningen zijn de oorzaak hiervan.Kijk hier maar eens welke klachten er allemaal kunnen optreden.
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenGa naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen.
Reageren