- Anoniem12 januari 2016 om 12:51
Hallo, sinds een 10-tal dagen heb ik een branderige pijn in mijn linker schouder en nek, vooral de spier tussen schouder en nek(bovenop de schouder). Maar ook achteraan schouderblad en vooraan boven sleutelbeen. Als ik boven mijn sleutelbeen voel, voel ik daar een “pees” van een 5-tal centimer lang, zacht en beweegbaar (is dit de lympheklier?) Als ik achter deze “pees” duw is het net of het bij mijn linkerschouder harder is als dat ik boven mijn sleutelbeen aan de rechterkant duw. Daarbij heb ik ook dat mijn hand in 90% van de tijd echt ijskoud aanvoelt, in de andere 10% is dit nogal zweterig.
Als ik mijn arm strek en van voor naar achter zwaai merk ik ook zware kraken ik mijn linkerschouder tov mijn rechter schouder.
Soms ook een branderig (licht pijnlijk) gevoel in oksel links.
Ook heb ik soms pijn bovenaan mijn borstbeen, waarbij soms een “klier” te voelen is in het putje boven mijn borstbeen.Ik kom uit een periode van redelijke stres waarin ik ook last had van hyperventilatie (vooral pijn aan de ribben links onder).
Ik sport veel, ben keeper en badmintonner (ik ben rechtshandig maar de pijn is vooral langs linkerkant), maar niets speciaal tegengekomen wat een kwetsuur zou kunnen zijn.
Verder ben ik grafisch ontwerper, dus zit veel aan de computer.Geen koorts of ziek gevoel, enkel een branderige pijn.
Is er iemand die hierin iets herkent? Of mij raad kan geven aub?
Hoe herken je trouwens een opzegette klier boven je sleutelbeen?
Is deze dan extreem groot, hard, ….?Bedankt
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 januari 2016 om 18:15Zonder onderzoek is dat moeilijk te zeggen.
Chronische hyperventilatie zou ook voor een groot deel van de klachten verantwoordelijk kunnen zijn.
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenGa in ieder geval met de klachten naar de huisarts. Die kan je dan in ieder geval even onderzoeken.
doe ook eens even de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem12 januari 2016 om 19:10hey,
Ik lees bij sommigen die spreken over opgezette klieren, maar hoe herken je die eigenlijk?
Zijn die groot, hard, soepel, ….?Bedankt
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2016 om 19:14Het zijn in de regel zachte bultje onder huid op bepaalde plekken van het lichaam. Ze kunnen ook hard zijn, maar ze kunnen ook hard zijn. Maar dan is er in de regel sprake van een ontsteking of infectie.
Reageren