Hoofdpijn rechtsvoor

Er zijn verschillende momenten dat ik last heb van hoofdpijn. Zelf heb ik het gevoel dat het allemaal met elkaar in verband staat, echter hoe is me een raadsel. Wellicht dat eventuele reacties op dit forum mij een zetje kunnen geven in een oplossingsrichting welke ik tot heden niet gevonden heb.

Na (intensief) sporten krijg ik hoofdpijn. De hoofdpijn komt pas opzetten na 3 uur. Ik ben er achter gekomen dat als ik na het sporten diclofenac sik de hoofdpijn minder is. Als ik er echt zeker van wil zijn dat ik geen hoofdpijn krijg, slik ik sumatriptran (tegen migraine). Ik wil hier alleen geen standaard van maken aangezien het niet goed is dit middel met regelmaat (2 a 3 keer per week) in te nemen. Tijdens het sporten zweet ik veel en na het sporten heb ik het gevoel dat ik mijn warmte slecht kwijt kan. Ik drink overmatig veel tijdens het sporten. Ook buiten het sporten mijd ik vaak inspanning (even een sprintje trekken) omdat ik me niet geheel fit voel en bang dat de hoofdpijn weer toe slaat.

Bij verlofperioden van mijn werk heb ik vaak de eerste dagen last van hoofdpijn. Dit is soms erg heftig waardoor ik ongeveer 3 dagen uitgeschakeld ben. Ik lig dan het liefste in een donkere kamer of ben in een omgeving met geen mensen om mij heen zodat ik mijn eigen ding kan doen.

De symptomen zijn in beide gevallen ongeveer gelijk. Zware hoofdpijn aan mijn rechterzijde van het voorhoofd achter mijn oog waar ik wat druk op voel. Ik heb er altijd een oorsuis en/of oorpiep bij en als ik in een donker kamer lig waar het stil is, voel/hoor ik via mijn hoofd het bloed door mijn aders pompen in een gelijk ritme als mijn hartslag. Ik ben vaak wat duizelig en mijn benen zijn onrustig.

Ik wil het graag onder controle krijgen zodat ik weer normaal kan sporten en niet belemmerd wordt als ik met verlof ga. Wie kan mij helpen met suggesties om het onder controle te krijgen? Alvast bedankt voor de moeite.

Reageren

[quote]Tijdens het sporten zweet ik veel en na het sporten heb ik het gevoel dat ik mijn warmte slecht kwijt kan. [b]Ik drink overmatig veel tijdens het sporten.[/b][/quote]
    Dit kan dus de oorzaak zijn van de hoofdpijn na het sporten.

Hoeveel drink je en wat drink je zoal gedurende de dag?
    Ben je man of vrouw en hoe oud ben je?
    Hoe groot ben je en wat weeg je?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hoofdpijn rechtsvoor

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe