- Anoniem15 april 2014 om 20:05
Hallo
Ik heb een rare druk in mijn rechteroor, wanneer ik uitblaas en uitadem via mijn neus dan voel ik een druk in mijn rechteroor, het voelt alsof er lucht via de oor naar binnen wilt wanneer ik uitadem of inadem via de neus. Ben bij de KNO arts geweest maar volgens de KNO arts zat er geen verstopping in mijn oor, ook viel er niks raars te zien, ook moet ik heel vaak mij oren ”klaren” door mijn neus dicht te houden en dan te blazen, ik weet dat dit eigenlijk niet goed is maar ik doe het heel zachtjes en heel voorzichtig.
Weet u wat dit kan beteken?
groetjes.
19 reactiesReagerenAnoniem15 april 2014 om 20:06Sorry, ik bedoel natuurlijk inademen en uitademen via de neus.
ReagerenJohn (moderator)
15 april 2014 om 20:16Ben je misschien een beetje verkouden of net verkouden geweest of heb je die klachten al lang?
ReagerenAnoniem16 april 2014 om 10:55Ik voel me niet verkouden, en ik heb het al best lang, zeker 6 maanden.
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2014 om 13:50Je klachten wijzen er toch op dat er iets met je oren aan de hand is. Alleen vreemd dat de KNO arts niets heeft gezien. Het lijkt op een drukverschil achter je trommelvlies. Ik zou toch nog eens terug gaan naar een andere KNO arts.
ReagerenAnoniem16 april 2014 om 15:45Ik bedoelde eigenlijk alleen mijn rechteroor, ik maakte inderdaad de fout door te zeggen dat ik mijn ”oren” moet klaren maar het gebeurt alleen bij mijn rechteroor. Ik zal een afspraak maken met de KNO arts. ALvast bedankt voor de informatie.
groetjes
ReagerenAnoniem29 april 2014 om 19:36Beste Tandor
Ik heb op internet gelezen dat je olijf/sla olie in je oren kunt doen om het oorsmeer wat losser te maken, maar nu heb ik een vraag voor u: is het normaal dat als ik olijfolie in mijn oor doe,ik het dan vervolgens in mijn mond proef? Ik had het gevoel alsof de olijfolie via de oor naar binnen ging en via de mond weer naar buiten kwam, ik had de smaak van olijfolie in mijn oor, maar is de oor niet dicht door middel van de trommelvlies?, kan dit?
ReagerenAnoniem29 april 2014 om 19:37Sorry ik maakte een typefout, ik bedoel natuurlijk dat ik de smaak van olijfolie in mijn mond proef.
ReagerenJohn (moderator)
29 april 2014 om 19:44Je oor zou inderdaad dicht moeten zijn.
Reageren
Drukverschil achter je trommelvlies maar ook het veelvuldig klaren kan een oorzaak zijn. Daarom ook mijn advies om naar een KNO arts te gaan.Anoniem30 april 2014 om 17:46De laatste 2 dagen heb ik geen last meer gehad van druk in het oor, wanneer ik zeg maar in/uit adem dat het dan net lijkt alsof lucht via mijn oor naar binnen wil, alsof het naar binnen drukt, dat gevoel heb ik nu de laatste 2 dagen niet meer gehad, wanneer ik mijn neus dichthoud en dan inblaas om mijn oren te klaren ( ik blaas heel zachtjes uit, te hard kan gevaarlijk zijn ) dan ”ploppen” mijn oren ook niet meer open. Wel merk ik dat wanneer ik slik in beide oren een geluidje hoor, een soort ”kraak” geluidje. Ik heb er trouwens ook weer een ander geluid bij gekregen, in mijn linkeroor, rechts niet. eerder was het een constante hoge pieptoon, nu heb ik er links een onregelmatige lagere toon bij gekregen, en die is ook harder, hij gaat niet constant door, ik merk af en toe dat het geluid zachter word en nog geen 2 seconden erna weer harder, dus niet constant een hoge pieptoon maar een onregelmatige lage pieptoon die telkens zachter en harder gaat, het is heel moeilijk om uit te leggen. Ik ben een tijd geleden bij de KNO arts geweest ivm Tinnitus, zij zag niks raars in het oor en toen ik daarvoor bij de huisarts ben geweest om mijn oren uit te spoelen heeft zijn assistente gezegd dat het niet nodig was omdat er geen vuil in het oor zat.
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2014 om 17:55Dat is dus al een tijdje geleden dat je bij de KNO arts was.
Reageren
Je klachten lijken er in ieder geval op dat er overdruk achter je trommelvlies is.
Je moet natuurlijk zelf beslissen of je naar de KNO arts toe gaat of niet.Anoniem30 april 2014 om 17:58Ik merkte trouwens wel toen ik een week geleden ongeveer die drukverschil weer kreeg in mijn oor en toen ik mijn oren deed klaren hoorde ik het geluid van de TV veel harder, is dit een indicatie dat mijn oor verstopt zit? verder hoor ik alles prima, heb geen pijn aan mijn oren of wat dan ook, geen loopoor, helemaal niks.De Tinnitus wat ik heb is zeker weten niet gekomen door gehoorschade, daar ben ik wel bijna 100% zeker van, wat wel zou kunnen is zoals u zegt dat ik misschien vocht achter mijn trommelvlies heb maar ik heb gelezen dat als dat zo is dat je dan heel ”dof” hoort of veel minder hoort, maar ik heb het gevoel dat mijn gehoor nog altijd hetzelfde is als voordat ik Tinnitus kreeg, heel raar.
ReagerenAnoniem30 april 2014 om 18:02Ja dat klopt, is inderdaad een tijdje geweest maar ik volg uw advies op en ga kijken wanneer ik een afspraak kan maken bij de KNO arts, wat wel vervelend is is dat ik zonder baan zit en de vorige keer toen ik bij de KNO arts ben geweest voor te kijken in mijn oren kreeg ik daarna een rekening van in de 100 euro ( schrok ik best van, naar het schijnt is het apparatuur wat ze gebruiken best duur, ik heb een eigen risico maar daar zat ik dus blijkbaar boven ) dus u snapt natuurlijk dat ik niet iedere keer als ik iets heb naar de KNO arts ga want dan ben ik veel geld kwijt, en meestal is er ook geen oplossing voor dus betaal ik in feite alleen voor een inspectie.
ReagerenAnoniem30 april 2014 om 18:22Ik ben trouwens iets vergeten te melden wat wel belangrijk kan zijn. Ik heb toen ik klein was buisjes in de oren gekregen. De laatste keer dat ik bij de KNO arts ben geweest zei de arts tegen mij dat in een van de oren het ”buisje” weg was, die vallen dus blijkbaar uit het oor, maar de andere zat er nog in en was beschadigt, de KNO arts heeft toen met een klein tangetje het buisje moeten verwijderen. Misschien is door middel van de buisjes die verwijderd zijn vocht achter mijn trommelvlies komen te zitten, ik heb begrepen dat als dat zo is dat de KNO arts dan een sneetje maakt in je trommelvlies en dan buisjes plaatst zodat het vocht weg kan lopen, ik heb nu geen buisjes meer en kan het vocht dus niet weg, ik heb die buisjes vroeger niet voor niks gekregen, blijkbaar had ik toen ook al last daarvan anders zou de KNO arts bij mij geen buisjes plaatsen. Toen ik bij de KNO arts kwam was 1 buisje al weg en de ander beschadigt dus de buisjes deden hun werk niet meer en is er vermoedelijk weer vocht achter mijn trommelvlies komen te zitten. Misschien is dit ook de reden dat ik Tinnitus heb, dat weet ik niet zeker, maar het zou kunnen aangezien ik vroeger al buisjes kreeg en ik die buisjes nu niet meer heb maar heb wel last van Tinnitus, ik vermoed dat er een verband is tussen de twee, omdat ik eerder toen ik buisjes had geen last had van Tinnitus, en nu de buisjes in feite weg waren ik last kreeg van Tinnitus, ik had de Tinnitus een paar maanden, hooguit 3-4 maanden voordat ik bij de KNO arts kwam om de oren na te kijken, ik weet het niet zeker maar het kan een reden zijn voor mijn Tinnitus, ik zal kijken wat ik kan regelen met de KNO arts.
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2014 om 18:30[quote] toen ik mijn oren deed klaren hoorde ik het geluid van de TV veel harder, is dit een indicatie dat mijn oor verstopt zit[/quote] Nee, het is geen indicatie voor verstopte oren maar kan wel een teken zijn dat er ofwel vocht achter je trommelvlies zit of dat je trommelvlies bol staat. De buisjes zouden mede verantwoordelijk kunnen zijn. Maar dat kan ik zo natuurlijk niet beoordelen.
Reageren