Zoeken Vraag het forum

rode keel en doffe pijn bij oor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • shiva

Hallo allemaal, ik heb al een aantal maanden last van verschillende dingen en ben al 3 keer bij de HA geweest, maar die zegt steeds dat hij niets kan vinden, ook oren zien er goed uit….ik vind het ook heel moeilijk te omschrijven waar ik precies heb…dus ik hoop dat ik mezelf een beetje duidelijk kan maken.
    Ik heb nu al maanden verschillende klachten, sinds april een hele rode keel, soms een branderige mond en het gevoel dat er soms iets aan de zijkant van mijn tong zit dat soms schaaft achter in mijn mond. Maar daar is dus niets aan te zien, wel dat alles achterin vuurrood is. Mijn keel doet verder niet pijn. Maar nu ben ik van het weekend snachts wakker geworden omdat er maagzuur omhoog was gekropen. Ik had wel eens last van maagzuur, heb daar ook omeprazol 20 mg voor die ik ook slik, maar toch is het dus nog snachts omhooggekropen. Goed, dat verklaart de rode keel… Ik weet dus niet of dit losse klachten zijn of dat alles bij elkaar hoort, want ik heb dus ook last van mn kaken, vermoeide kaken zeg maar. En bij mn linker oor/wang heb ik soms kloppingen en een soort dove pijn zeg maar. Verder heb ik ook soms steken in mn hoofd aan de linker kant, boven mijn oor. Soms is dat echt ondraagelijk. Ook klopt mijn linker lymfeklier(?) aan de linkerkant soms. Mijn ogen doen ook wel eens pijn, net alsof er druk op staat en ben soms ook een beetje duizelig, maar niet echt heel veel.Tot slot heb ik soms ook een drukkend gevoel bij mijn borst, dat het eten soms nog een beetje hoog zit zeg maar…

Jeetje wat een heel verhaal zeg…Al bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om dit allemaal te lezen…
    Hebben deze klachten allemaal iets met elkaar te maekn? Ik let nu op wat ik eet, savonds laat niets meer…maar nog steeds een rode keel.
    Zijn het alleen maagzuurproblemen of toch nog meer?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

mvg shiva

4 reacties
    Reageren
    shiva

Wat jammer dat helemaal niemand reageerd…

Reageren
    sandra

hallo,
    ik ben aan het googlen over mijn klachten en kwam zo hier terecht.

ik heb nu al een aantal weken last van een soort lichte druk op mijn oor, maar niet vergelijkbaar met druk door een vliegtuig oid.
    En het is gevoelig, het is niet echt een pijn, maar wel aanwezig. Ook soms een lichte klopping die ik voel.
    Ik kan wel goed horen enzo. Verder jeuken mij lymfeklieren in de hals soms.

Tja…rare klachten he?

Ik heb helaas een dokter die over zijn bril kijkt en je dan zon gevoel van vroeger op school geeft..
    Dus graag daar naar toe gaan, ga ik niet.
    Misschien kan iemand mij helpen?

Reageren
    Lars

Klinkt als een otitis. Oorontsteking (otitis) Acute otitis of middenoorontsteking komt vooral voor bij kinderen als een secundaire reactie op een (vaak lichte) ontsteking in de neus-keelholte. Door de ontsteking gaan de slijmvliezen zwellen en wordt de “buis van Eustachius”, die een verbinding vormt tussen de keel en het middenoor, tijdelijk afgesloten. Deze buis zorgt ervoor dat de druk in het middenoor gelijk blijft aan de druk op het trommelvlies aan het buitenoor. Bij afsluiting zal er eerst onderdruk ontstaan in het middenoor en het onevenwicht in druk voor en achter het trommelvlies veroorzaakt oorpijn.

Bron: http://www.red-antibiotica.org/Webtekst-Infectie-ziekten.htm

Reageren
    liz

Bijwerking van je omeprazol? Goed aardige ciste met vocht in je lymphklieren? Drukt op de zenuw net onder je kaak.. als dat zo is straalt de pijn uit naar je oog.. oor en kaken.. laat het eens checken..

Reageren
Reageer op: rode keel en doffe pijn bij oor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.