Zoeken Vraag het forum

“los” schoudergewricht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lubbus

Hallo,

Ik ben een meisje van 20 en merk dat ik een steeds groter verschil krijg in mijn schoudergewrichten. Mijn linker schouder lijkt een beetje los in de kom te zitten en nu heb ik al gelezen dat dit waarschijnlijk door de spieren en pezen komt. Echt pijn doet het niet, maar voorkomen is beter dan genezen toch?! Kan ik met deze informatie naar bijvoorbeeld een fysiotherapeut gaan? Ik ben namelijk een wedstrijdroeier en belast zo mijn schouder bijna dagelijks. Ik ben een beetje bang dat ik daar straks uit gelachen wordt omdat ik geen pijn heb en zo de tijd van de fysio verdoe…

Met vriendelijke groet,

3 reacties
    Reageren
    Pascale

Regeren is vooruitzien zeg ik altijd. Ik vind jouw visie en idee juist erg sterk. En bovendien zou ik mij nooit uitgelachen voelen als ik een idee had. Roeiers belasten de schouders zwaar. Als het gewrciht niet 100% goed functioneert, kunnen er op den duur wel degelijk klachten ontstaan bij aanhoudende zware belasting. Ik zou eerst willen weten wat er exact aan de hand is, en dan pas kiezen voor een eventuele behandeling. Vraag een fysiotherapeut of een sportarts een diagnose te stellen, dan weet je pas meer wat jouw vervolgstappen zouden kunnen zijn. Ik ben het helemaal met je eens zoals je kunt lezen. Laat je weten wat je doet en wat de uitslag ervan is?

Reageren
    lubbus

Bedankt voor de reactie!
    Ik denk inderdaad dat ik er toch naar moet laten kijken. Zoals je zegt kunnen zij mij adviseren in wat ik verder het beste kan doen. Wanneer ik wat meer weet zal ik het laten weten.

Reageren
    lubbus

Ik heb oefeningen gekregen om mijn spieren te versterken. Omdat het gebied tussen mijn schouders vast zat ben ik mijn linkerschouder op een verkeerde manier gaan gebruiken. Nu komt het schouderblad los van de ribben en dat is niet de bedoeling. Bedankt voor het advies!

Reageren
Reageer op: “los” schoudergewricht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.