- schouderpijn11 maart 2011 om 18:52
hallo,
ik heb al een jaar last van mijn schouder en het trekt door naar me schouderblad, nek en bovenarm. het begon omdat ik in 2 dagen 250 pagina`s in words heb moeten typen voor school.
sinds die tijd heb ik last van me schouder als ik me arm beweeg, iets tillen, en met lang met me arm boven me hoofd zit. Het is niet zo dat ik niets meer met me arm kan doen. maar meestal heb ik er s`avonds meer last van dan s`ochtends weet iemand wat het kan zijn en hoe het over gaat? ik ben een meisje van 15 jaar.4 reactiesReagerenbrenda A11 maart 2011 om 21:46Fysiotherapie, en liever nog eerst naar manueel therapeut, dus zoek iemand die het allebei is.
Reageren
succes, BrendaClass12 maart 2011 om 23:40Dit zijn waarschijnlijk klassieke overbelastingsproblemen van de schouder die met rust vanzelf overgaan. Ben je er al mee bij de huisarts geweest?
ReagerenAnoniem12 maart 2011 om 23:41[i]Voor het herstel is het belangrijk dat u uw schouder blijft gebruiken, ook al heeft u pijn. Probeer daarom door te gaan met uw dagelijkse bezigheden. Vermijd echter zware belasting en bewegingen die de pijn duidelijk verergeren. Alleen als ook kleine bewegingen al zeer pijnlijk zijn, is het goed uw schouder tijdelijk rust te geven. Probeer dan toch een paar keer per dag uw arm in meerdere richtingen te bewegen. Zorg dat u uw dagelijkse bezigheden zo snel mogelijk daarna weer oppakt. Wacht daar niet mee tot de pijn geheel is verdwenen. Als u te lang wacht, wordt uw schouder stijf en wordt het steeds lastiger uw arm weer gewoon te gebruiken.
Bewegen blijft belangrijk maar dan wel afwisselend. Wanneer u steeds dezelfde bewegingen maakt, bijvoorbeeld de hele dag post sorteert of een computermuis gebruikt, kan dat schouderklachten geven (of het herstel verhinderen). Bespreek eventueel op uw werk of met uw bedrijfsarts of er mogelijkheden zijn om uw werkzaamheden tijdelijk, of zo nodig blijvend, aan te passen. Van behandelingen met ijs, smeersels of warmte weten we niet zeker of dat echt helpt om de klacht te genezen. Het kan soms wel tijdelijk verlichting geven.[/i]
Lees verder op: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGpatientenbrieven/NHGpatientenbrief/PBL2a.htm
Reagerenjur_br30 maart 2011 om 16:14ben je ooit een keer gevallen, of een harde werp gemaakt
Ik ben 7 weken geleden geholpen aan slap leasie, het begon bij mij met waterpolo 6 jaar terug toen zeiden ze allemaal dat het overbelasting was.
Bij slap leasie weet iedereen een moment waarop het gebeurt kon wezen. Veel mensen hebben last van instabiliteit. ( ik had dat niet :))
Meer info:
http://www.wikifysio.nl/slap-laesie-en-lange-bicepspeesklachten/hoop je geholpen te hebben 🙂
Reageren