Zoeken Vraag het forum

schildklier te snel?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annemiek

ik weet niet waar ik mn verhaal neer moet zetten dus heb ik het hier maar gedaan.
    ik kamp al jaren met angsten.
    alle dagen slaat mn hart over en erg moe enz enz.
    vaak bloed onderzoeken gedaan op de schildklier enzo maar was altijd goed.
    sinds kort loop ik bij een homeopaat.
    die heeft in mn ogen gekeken met een iris….?
    hij zei dat hij het vermoeden had als ik last van een te snel werkende schildklier heb.
    en dat dat de klachten kunnen veroorzaken.
    ik moest de bloedwaarden meenemen bij de huisarts weg.
    die had hij bekeken maar kon er weinig aan zien omdat niet de waarden ofzoiets geprikt waren.
    ik kamp al jaren met mn klachten ik gebruik medicijnen voor mn angsten maar het helpt niks.
    en nu had ik al rond gekeken op google en ik herken wel een paar symptonen.
    mn vraag is is het gevaarlijk als je een te snel werkende schildklier hebt?

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Een iriscopist een geen betrouwbare arts, als deze zich al zo mocht noemen. Je kunt dus op geen enkele wijze de diagnose van een iriscopist vertrouwen.

De huisarts heeft jouw bloed onderzocht en geen enkele aanleunwoning gevonden jou door te sturen naar de internist voor aanvullende onderzoeken voor de schildklierfunctie. En dat is wel betrouwbaar.

Je kunt er dus vanuit gaan dat er met jouw schildklier niets mis is.

Maar dat neemt niet weg dat je kampt met angsten, eigenlijk al jarenlang. Dat vind ik wel zorgelijk, en helemaal als je je hiermee zo alleen voelt en nergens hulp kunt vinden.

Misschien kun je ietsje meer vertellen over jouw angsten om te weten te komen wat jij het beste zou kunnen doen met deze angsten. Als je dat liever niet wilt of niet durft, bespreek dan eens met de huisarts de mogelijkheid van een bezoekje aan een maatschappelijk werker of een psycholoog (man of vrouw, wat je ook wilt)

Reageren
    Brenda A

ah, met deze reactie ben ik het dus totaal niet eens.
    huisarts heeft dus niet de schildklierwaarden geprikt en,
    een homeophaat is wel degelijk opgeleid, of als arts , of als therapeut, beiden zijn dus officieel opgeleid, alleen doet een arts vaak de homeophatie erbij en heeft hij vaak alleen een cursus gedaan , soms doet hij de hele opleiding voor Homeophaat.
    een therapeut doet dus de offieele opleiding tot Klassiek Homeophaat van 6 jaar. een Arts moet als homeophaat lid zijn van de VHAN en de therapeut van de NVKH, dit zijn de beroepsverenigingen.
    en als hij de Iriscopie erbij heeft gedaan wordt dit ook als hulpmiddel gebruikt voor de diagnose, vaak is de kwaal eerder in het oog te zien.
    dit neemt niet weg, dat je een ander onderzoek nodig hebt om het te bevestigen, dit kan een andere arts ook doen.
    een snel werkende schildklier is heel vervelend, dit veroorzaakt o.a. een snelle hartslag en een opgejaagd gevoel.
    de Homeophaat kan je iets geen hiervoor, maar omdat die graag samenwerkt met de reguliere zorg vraagt hij nu eerst de schildklierwaarden op.
    beterschap Brenda

Reageren
    W.F.

Iriscopie is als diagnostisch medium niet bewezen. Derhalve wordt iriscopie als onbetrouwbaar beoordeeld. Homeopathie ligt genuanceerder. Huisarts heeft volgens vraagsteller schildklierfunctie onderzocht. Daarmee is diagnose hyper- of hypo-actieve schildklier verworpen.

Reageren
    annemiek

dank je wel brenda voor je antwoord
    (en de anderen natuurlijk ook)
    ik heb voor vandaag een afspraak staan bij de huisarts, en vraag voor de zekerheid naar bloedprikken voor de waarden e.d
    maar is zoiets gevaarlijk?

Reageren
    brenda A

als je toch naar de huisarts gaat, vraag hem erna.
    hij kan het je goed uitleggen.
    of ben je al geweest? nog nieuws?
    succes, Brenda

Reageren
    Anoniem

Schildklierhormen zijn Tyrosine-gebaseerde hormonen die geproduceerd en afgescheiden worden door de schildklier.

De schildklier scheidt drie verschillende hormonen uit: thyroxine (T4), trijodothyronine (T3) en calcitonine

T4 en T3 worden door de folliculaire cellen uitgescheiden. Calcitonine door de C-cellen oftwel de parafolliculaire cellen. T4/T3 en calcitonine hebben functioneel niets met elkaar te maken.

Bekijk de volgende afbeeldingen:
    1. http://www.hetalternatief.org/Schildklier.jpg
    2. http://www.spreekuurthuis.nl/uploads/themas/schildklierafwijkingen_fig02.jpg
    3. http://handboek.dynapaper.nl/images/hb/00000081.gif

Reageren
    annemiek

gisteren ben ik langs de huisarts gegaan.
    zij zegt als alles wel geprikt was op de schildklier de waarden enzo.
    de homeopaat zei van niet :S
    dus nu weet ik niet wat het is.
    de huisarts heeft op een papiertje geschregven hoe en wat van de schildklier.
    dus dinsdag neem ik die maar mee.

Reageren
    Inez

Goed dat je er zo achteraan zit! De enige manier om zelf echt zeker te weten wat er in ieder geval niet aan de hand is mocht blijken dat de schildklier goed werkt. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Reageren
    Jeskevanbeurden

Hallo,

Sinds vorig jaar Mei heb ik last van een te snelwerkende schildklier. Ik heb iets meer dan een jaar medicijnen geslikt (strumazol en thyrax) en ben daar sinds 1 augustus mee gestopt. Nu ben ik afgelopen week op controle geweest bij de internist en nu blijkt dat mijn waarden weer te hoog zijn. Nu vertelde de internist mij dat de beste oplossing is om radioactief jodium te nemen (een capsule) om hem zo langzamer te laten werken. Ik ben nu 20 jaar en aangezien een bepaalde tijd naar dit jodium niet zwanger mag worden wil ze het liefst zo snel mogelijk dat radioactief jodium geven zodat ik hopelijk zo snel mogelijk van mijn te snelwerkende schildklier af ben.

Nu is mijn vraag, zijn er misschien mensen die radioactief jodium hebben gebruikt en mij misschien hier wat meer over kunnen vertellen? Ik ben er zelf namelijk een beetje bang voor, ik vraag me af of het wel werkt en wat de gevolgen op langer termijn zijn.
    Heb je er nadat je de capsule hebt ingenomen veel last van? Kan het verder geen kwaad voor je lichaam? En kom je er ook wel helemaal vanaf of is de kans groot dat je er daarna nog mee zit?

Misschien kan iemand antwoord geven op mijn vragen, alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Jeske

Reageren
Reageer op: schildklier te snel?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.