Pijn aan mn nekspieren en hoofdpijn

Hallo,

Ik heb al enige tijd last van mijn nekspieren en daarbij ook nog last van hoofdpijn. Heb verder geen last van rare groeiende pijnlijke bulten in mijn nek, dus daar ligt het niet aan. De pijn aan mijn spieren is ook niet steeds dezelfde plaats, dan weer hier en dan weer daar. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is?

Reageren

Pijn in de nekspieren in combinatie met hoofdpijn wordt meestal veroorzaakt door spanning en stress.

Is het zo dat uw leven momenteel veel zorgen geeft en dat u weinig aan ontspanning toekomt?

Soms is een trauma zoals bijvoorbeeld een whiplash of een hersenschudding de oorzaak van de klachten. Kan dit het geval zijn bij u? In enkele andere gevallen kan aanvullend onderzoek door de huisarts of neuroloog gewenst zijn.

In principe kunnen deze klachten vanzelf overgaan als u voldoende tijd en ruimte maakt voor rust en ontspanning zoals een heerlijke lange strandwandeling of zonnen op de heide terwijl u luistert naar de wind en de vogels. De fysiotherapeut kan ondersteunende losmakende massages en oefeningen geven die het herstelproces zouden kunnen ondersteunen.

Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pijn aan mn nekspieren en hoofdpijn

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe