Zoeken Vraag het forum

Nekpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Filo

Hoi, ik heb al zo’n 2 á 3 weken last van me nek..
    pijn als ik te ver naar rechts kijk, nu heb ik sinds vanmorgen nog meer last van me nek, maak niet uit welke kant ik op kijk het doet pijn en het straalt uit naar me hoofd en me rechter oor.. het zit ook nog steeds aan de rechterkant, ik voel het kraken..ik ga morgen de fysio bellen, maar zou het ook mijn zenuwen kunnen zijn?

alvast bedankt

Groetjes

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Waarschijnlijk heb je gewoon last van een stijve nek. Een lastige klacht die best even kan duren maar die met warmte, massage en voorzichtig bewegen best snel over kan gaan. Een fysiotherapeut lijkt mij een uitstekende keuze.

Als je de zenuwen noemt, bedoel je dan de zenuwen die in je nek lopen, die nu pijn doen als je je nek beweegt, dan is het antwoord: ja. Want die zenuwen lopen door het weefsel heen en dat is verkrampt waardoor de zenuwen ook wat bekneld zijn, dat pijn kan veroorzaken.

Of bedoel je zenuwen in de zin van stress en spanning, of bijvoorbeeld verdriet? Dan denk ik namelijk dat dit ook de spanning in de nek veroorzaakt kan hebben. Maar dit proces gaat veel geleidelijker dan als je een gewone stijve nek hebt als gevolg van bijvoorbeeld een nacht in de koude slapen.

Maar misschien heb je een lichte infectie gehad die de klachten heeft veroorzaakt die door de stress zijn verergerd, en die in stand worden gehouden door de aanhoudende verkramping?

Op naar de fysio voor een goed onderzoek en een gerichte behandeling om het allemaal wat losser te maken.

Reageren
Reageer op: Nekpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.