Eenzijdig vergrote (ontstoken?) amandel en slikklachten

Hoi,

Vorige week heb ik de hele week een (voor mijn gevoel) ontstoken keel gehad, keelpijn, rauw gevoel. Dit heb ik helaas vaker.
    Maar nu kreeg ik afgelopen weekend ook eenzijdige oorpijn, aan de kant van de vergrootte amandel en druk op de kaak. De lymfeklieren in de hals ook opgezet aan die kant.
    Daarom dinsdagmiddag bij de huisarts geweest en gestart met antibiotica, met name omdat het eenzijdig is en ik in het verleden al eens een abces heb ontwikkeld bij ontstoken amandelen.
    Gelukkig heb ik nu ook een doorverwijzing naar de KNO arts.
    Alleen heb ik sinds gister een brokgevoel in mijn keel, als ik slik geeft dit ook een soort verdoofd gevoel aan de linkerkant van mijn keel?
    Het voelde alsof er een brok zat die ik niet kan wegslikken. Ondertussen voelt het meer als brokjes?
    Het is niet te vergelijken met een abces, ik kan mijn mond openen en kwijl niet, omdat ik wel kan slikken.

Ik ben benieuwd of anderen dit misschien herkennen?
    Ik zal ook wat foto’s toevoegen van de keel

Reageren

Foto 1

Reageren

Dat kan dus door een keelontsteking komen of een amandelontsteking

Reageren
    Reageren

Oké duidelijk, dankje

En als je naar de eerste foto (zie link hierboven) kijkt, wat kan dan die witte vlek/substantie zijn naast de amandel? Ziet het er nog ontstoken uit?

Reageren

Dat kan van een ontsteking zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Eenzijdig vergrote (ontstoken?) amandel en slikklachten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe