Pijnlijke spier of klier?

Goedenavond,

Sinds vrijdag/zaterdag voel ik hier (zie foto: https://i.postimg.cc/c4MQk80L/IMG-3917.jpg) iets terugschieten als ik er met een beetje druk over heen ga. Als ik dit doe is het een klein beetje pijnlijk. Aan de rechteroor is dit niet. Is dit een klier of een spier? Het voelt wel als een spier naar mijn mening want het is geen “balletje”.
    Ik kamp al een lange tijd met spierspanning ook aan die kant van de nek.

Maar ik ben nu ook een paar dagen al soort van verkouden: neus zit soms dicht en dan weer niet, af en toe niezen en snotteren, soms als ik aan het praten ben raak ik mijn stem kwijt en heb ik soort kriebel dus dan moet ik even schrapen en heb ik een paar keer gehad dat mij oor ineens jeukt van binnen zeg maar (beide oren, afwisselend).

Reageren

Het kan dus alles met de verkoudheid te maken hebben en ja het kan een kliertje zijn. Maar dat is dan normaal. Belangrijk: blijf er zoveel mogelijk vanaf. Anders raakt ze nog geïrriteerd

Reageren

Hoi John,

De “klier” zit er nog steeds maar niet groter geworden en doet nog steeds geen pijn., hij is wel hard en niet beweegbaar. Als ik via de zijkant er overheen ga/rol voel/hoor ik alleen een plop. Aan de rechterkant voel ik nu ook iets ploppen als ik zachtjes druk, maar dan heeel klein.

10 dagen na mijn bericht hierboven (28 december) zijn en ik en mijn gezin getroffen door een flinke/zware griep: koorts (40 graden), hoesten (slijm en pijn in keel en droog) neus dicht. Na 1,5 week was ik pas echt weer de “oude”. Maar ik voel me nog steeds een beetje neusverkouden. Niet erg maar wel s’morgens als ik wakker aan het worden ben heb ik van die soort groene opgedroogde snot schijven (ik weet niet of het goed verwoord) die ik er dan uit moet niezen en dan ook gedurende de dag beetje natte neus maar helemaal niet veel ofzo.

Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk de reden zijn waarom deze klier nog steeds aanwezig is denk ik? En ik zit er te veel aan denk ik.
    Nu lees ik over een oorspeekselklier (met niet leuke dingen met een harde klier) maar zit die niet lager? Dit zit niet echt direct onder het oorlel maar meer naar de binnenkant zeg maar.

Reageren

Dat zal idd de reden voor de aanwezigheid van de klier zijn en die kan nog weken aanwezig blijven. Met oorspeekselklier heeft dat niets te maken. En als je er te veel aanzit gaat die sowieso niet weg

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pijnlijke spier of klier?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe