Zoeken Vraag het forum

verdikking in nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Babs

Heeft iemand ervaring????

Sinds een paar weekjes heb ik een harde verdikking aan de linkerkant van de nek in het midden. Nu heb ik dit ontdekt bij het insmeren van de nek met spierenbalsem omdat ik ook last van de nek en schouders had. Nu ben ik daarvoor bij de huisarts geweest. Deze heeft een aantal minuten aan de nek gevoeld en die zegt dat het een knoop in de spieren is die ook uitstraalt naar de nek. Nu voel ik deze verdikking/knobbel niet in gewone toestand alleen bij het naar rechts draaien van de nek. De verdikking/knobbel is na die week wel iets minder geworden door de therapie die ik er nu voor krijg. Maar weg is die nog niet. Toch blijf ik me wel erg onzeker hierdoor voelen en denk je toch gauw aan erge dingen. Ook heb ik een krakend geluid in linkeroor en waarschijnlijk zegt de arts heeft dit te maken met de buis van eustachius. Heeft iemand ervaringen hiermee. Ik ga volgende week op vakantie en hoop dan dat rust ook wel zal helpen. Maar die onzekerheid pfffff

4 reacties
    Reageren
    Gerard

Voor de duidelijkheid: verwacht je nu op een forum een beter advies dan van een arts die de plek gezien heeft en een diagnose heeft gesteld. Dat kun je niet verwachten. En zeker niet omdat de arts een lichamelijk onderzoek kan doen.
    Als jouw arts het heeft onderzocht en je gerustgesteld heeft en het is onvoldoende geruststellend voor je, is de enige juiste oplossing een second opninie. Maar waarom twijfelen aan een diagnose van een arts? Is er aanleiding om andere, ernstigere aandoeningen in je achterhoofd te houden. En zo ja, is dat dan reeel in deze situatie?

Reageren
    wil

hoi,

ik denk dat je hierop niet meer reageer, maar hoe is het afgelopen? ik zie dit als iets heel erg bekends waar ik ook last van heb..

groetjes Wil

Reageren
    Emilie

Zo’n knoop in een spier in de hals schouder regio komt veel voor en is meestal het gevolg van teveel stress en langdurig aanhoudende werkhoudingen waardoor kramp kan ontstaan die de doorbloeding van de spier afknelt.

Vakantie en bewegen is het beste antwoord op dit soort problemen. Ik hoop dat je naar een warm land gaat en lekker kunt gaan zwemmen en wandelen, dat is heel erg gezond namelijk.

Reageren
Reageer op: verdikking in nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.