Zoeken Vraag het forum

Spier of lymfeklier?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoe voel je nou het verschil? Ik heb onder mijn kaakhoek een zwelling en die voel ik aan de andere kant ook, maar minder. Aan de buitenkant zie ik geen zwelling. Ik kan het heen en weer bewegen. Is dit een lymfeklier?

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat zal dan een lymfeklier zijn

Reageren
    anoniem

oh nee.. ik had er een aantal weken geleden ook eentje onder mijn oksel. Moet ik hier iets mee?

Reageren
    John (moderator)

Een lymfeklier is doorgaans een onschuldig en normaal verschijnsel en daar moet je dan dus niets mee

Reageren
    Anoniem

Ook niet als er meerdere opgezet zijn?

Reageren
    John (moderator)

Hangt af van waardoor ze opzetten en waar ze zitten. Lymfeklieren zijn onderdeel van het afweersysteem van het lichaam. Dus niet zo’n vreemd verschijnsel

Reageren
    Anoniem

Ze zitten onder de oksel en submandibulair

Reageren
    John (moderator)

Dat ze daar zaten had ik al begrepen… Het is de vraag of die in de oksel dan een lymfeklier was.. Op zich is dat echt ook niet iets om ongerust over te zijn

Reageren
    Anoniem

Noem je dit dan gegeneraliseerde lymfeklieren? Die in mijn oksel is nog wel voelbaar maar al een stuk kleiner.

Reageren
    John (moderator)

Gegeneraliseerde?

Reageren
    Anoniem

Dat er meerdere lymfeklieren gezwollen zijn op verschillende plekken. Dit schijnt bij 25% van de mensen voor te komen. Maar vraag me af, omdat die onder mijn oksel al een stuk kleiner is, of dat dan in dit geval ook zo is?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan dan idd ook zo zijn

Reageren
    Anoniem

Oké, waardoor zou het kunnen komen?

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik je zo helaas ook geen antwoord op geven

Reageren
    Anoniem

Ik heb verder nergens last van… daarom maak ik me een beetje zorgen

Reageren
Reageer op: Spier of lymfeklier?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.