Zoeken Vraag het forum

Lymfeklier of spier?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi hoi,

Ik heb pas geleden een mammografie gehad. Was helemaal goed. In de spiegel zie alleen dat mijn linkeroksel wat dikker is. Ik ben niet mager en heb best grote borsten dus ik weet niet of dit “gewoon” vet is of het ergens door komt. Ik heb geen pijn of iets dergelijks. Als ik in die oksel voel, voel ik geen bultjes of knobbels, maar als ik meer naar de zijkant van mijn borst voel ik wel een soort van streng zitten. Ik weet niet of dit een opgezette lymfeklier is of gewoon een spier. Het voelt niet superhard aan. Als ik bv mijn arm goed rek, rekt het mee en dan voel ik het bar weinig tot niet. Moet ik me toch ongerust maken?

27 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is niets gevonden bij de MMgrafie. Dus waar wil je je dan zorgen over maken? Het kan spierweefsel of vetweefsel zijn

Reageren
    Anoniem

Denk omdat ik aan de andere oksel niks voel en dan me druk maak waarom het dan wel bij de linkerborst wel zo is. En een beetje hypochonder..

Reageren
    John (moderator)

Er zullen altijd wel wat verschillen zijn tussen de linker- en rechterlichaamshelft zijn.

Reageren
    Anoniem

Ook qua spieren etc?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor.

Reageren
    Anoniem

Goedenavond,

Gek vraagje, maar ik voel onder mijn oksel (diep) echt een heel klein soort van erwtje. Ik moet er wel echt naar zoeken maar ben dus nu wel geschrokken. Ik heb de laatste dagen wel behoorlijk zitten voelen onder deze oksel. Zou ik iets getriggerd kunnen hebben?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen. Vraag me dan ook af waarom je dat doet. Zoeken om wat te vinden en dan in de stress schieten.

Reageren
    Anoniem

Ja ik weet het, ben gewoon een hypochonder helaas. 🙁

Reageren
    John (moderator)

Heb je daar professionele hulp voor?

Reageren
    Anoniem

Ik loop bij de psycholoog voor PTSS. Maar niet over medische angst.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het dan toch belangrijk is om dat ook te bespreken

Reageren
    Anoniem

Dat weet ik wel hoor alleen ik weet het zelf in te drukken dat hypochonder gedoe. Alleen de laatste tijd heb ik gewoon een gekke tik wat mijn borsten betreft. Ik heb laatst een mammogram gehad en alles was prima in orde behalve wat asymmetrische klierweefsel maar toch ben ik er niet op gerust op lijkt het net. Dan speelt mijn medische angst weer op..

Reageren
    John (moderator)

Maar dit kan dus ook invloed hebben op je andere problemen/klachten. Ik zou het toch echt bespreken met de psycholoog.

Reageren
    Anoniem

Dank je wel John, dat zal ik zeker doen.

Moet ik me hier trouwens wel zorgen om maken? Het is een klein, echt superklein knikkertje wat wel beweegbaar is. Nooit gevoeld tot vandaag hoor. En zo’n mammorgram is toch wel erg betrouwbaar?

Reageren
Reageer op: Lymfeklier of spier?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.