- Anoniem9 november 2021 om 16:17
Hoi hoi,
Ik heb pas geleden een mammografie gehad. Was helemaal goed. In de spiegel zie alleen dat mijn linkeroksel wat dikker is. Ik ben niet mager en heb best grote borsten dus ik weet niet of dit “gewoon” vet is of het ergens door komt. Ik heb geen pijn of iets dergelijks. Als ik in die oksel voel, voel ik geen bultjes of knobbels, maar als ik meer naar de zijkant van mijn borst voel ik wel een soort van streng zitten. Ik weet niet of dit een opgezette lymfeklier is of gewoon een spier. Het voelt niet superhard aan. Als ik bv mijn arm goed rek, rekt het mee en dan voel ik het bar weinig tot niet. Moet ik me toch ongerust maken?
27 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 november 2021 om 16:26Er is niets gevonden bij de MMgrafie. Dus waar wil je je dan zorgen over maken? Het kan spierweefsel of vetweefsel zijn
ReagerenAnoniem9 november 2021 om 16:32Denk omdat ik aan de andere oksel niks voel en dan me druk maak waarom het dan wel bij de linkerborst wel zo is. En een beetje hypochonder..
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2021 om 17:06Er zullen altijd wel wat verschillen zijn tussen de linker- en rechterlichaamshelft zijn.
ReagerenAnoniem9 november 2021 om 17:15Ook qua spieren etc?
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2021 om 17:24Ja hoor.
ReagerenAnoniem13 november 2021 om 19:26Goedenavond,
Gek vraagje, maar ik voel onder mijn oksel (diep) echt een heel klein soort van erwtje. Ik moet er wel echt naar zoeken maar ben dus nu wel geschrokken. Ik heb de laatste dagen wel behoorlijk zitten voelen onder deze oksel. Zou ik iets getriggerd kunnen hebben?
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2021 om 19:28Dat zou zeker kunnen. Vraag me dan ook af waarom je dat doet. Zoeken om wat te vinden en dan in de stress schieten.
ReagerenAnoniem13 november 2021 om 19:31Ja ik weet het, ben gewoon een hypochonder helaas. 🙁
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2021 om 19:33Heb je daar professionele hulp voor?
ReagerenAnoniem13 november 2021 om 19:52Ik loop bij de psycholoog voor PTSS. Maar niet over medische angst.
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2021 om 19:58Ik denk dat het dan toch belangrijk is om dat ook te bespreken
ReagerenAnoniem13 november 2021 om 20:13Dat weet ik wel hoor alleen ik weet het zelf in te drukken dat hypochonder gedoe. Alleen de laatste tijd heb ik gewoon een gekke tik wat mijn borsten betreft. Ik heb laatst een mammogram gehad en alles was prima in orde behalve wat asymmetrische klierweefsel maar toch ben ik er niet op gerust op lijkt het net. Dan speelt mijn medische angst weer op..
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2021 om 20:17Maar dit kan dus ook invloed hebben op je andere problemen/klachten. Ik zou het toch echt bespreken met de psycholoog.
ReagerenAnoniem13 november 2021 om 20:23Dank je wel John, dat zal ik zeker doen.
Moet ik me hier trouwens wel zorgen om maken? Het is een klein, echt superklein knikkertje wat wel beweegbaar is. Nooit gevoeld tot vandaag hoor. En zo’n mammorgram is toch wel erg betrouwbaar?
Reageren