Home / Hoofd, hals & schouders / Opgezette lymfeklier hals
Hallo, ik stel mijn vraag eerst maar eens op dit forum omdat ik al erg vaak bij de huisarts ben geweest de laatste tijd, en dit waarschijnlijk niks is.
Sinds 3 a 4 weken nu heb ik in mijn hals aan de linkerzijde net onder dat puntje van de kaak een opgezette lymfeklier. Deze is soms zo’n (ongeveer) centimeter bij centimeter groot, anders dan normaal. Hij is dan ook zichtbaar. Het vreemde is dat ie soms ook niet opgezet is. Dan voel ik eraan en na een paar minuten is ie wel weer opgezet. Kan het komen doordat ik deze klier aanraak dat ie groeit? Of kan dat niet?
Ik heb eigenlijk geen ontstekingsklachten in deze buurt, vandaar dat ik het wat gek vind. Wel doet de spier thv de verstandskiezen wat zeer als ik hier overheen druk met mn hand, andere kant niet. Ook geen kiespijn oid. Wel erg langzaam doorkomende verstandskiezen, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Heb namelijk ook al heel lang soms een lichte hoofdpijn net boven mijn oor die er soms een week niet is en dan plots wel. Huisarts heeft hier geen verklaring voor.
Heeft iemand ervaring met deze combinatie van klachten?
Dat zal dan toch een gevolg zijn van de doorkomende verstandskiezen. Niet zo vreemd. Wel verstandig om zo min mogelijk aan de klier te voelen... ze kan daardoor geïrriteerd raken
Zal er dan proberen een tijdje niet aan te komen. Maar kan dat ook zonder dat je pijn hebt bij kiezen? Heb er namelijk helemaal geen last van, behalve dat het al zowat een jaar duurt en ze er nog niet helemaal door zijn.
Beste,
Hier hetzelfde, heb al enkele maanden twee bobbels in mijn nek, eentje is duidelijk een opgezette lymfeklier (kleiner, heel beweeglijk), de andere zit wat hoger tegen mijn kaak en is harder (kan wel nog wat bewegen, maar minder goed). Ik heb wel 4 wijsheidstanden die binnenkort getrokken moeten worden en ook regelmatig wat ongemak veroorzaken (geen pijn, gewoon een ongemakkelijk gevoel aan de kaak). Kan het zijn dat deze beide bobbels door mijn uitkomende wijsheidstanden veroorzaakt worden, en dat al voor enkele maanden?
Mvg
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!