Zoeken Vraag het forum

Hoe lang na humerusbreuk schouder weer betrouwbaar?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Oxen

Hallo,
    Ik ben een man van 63, woon alleen in een poortwoning met veel trappen.
    Bijna 6 weken geleden liep in na een val van de fiets een “cumulatieve humerusbreuk op”(omschrijving van het ziekenhuis).
    Na een week in een sling te hebben gelopen om de botten weer op hun plek te krijgen mocht deze af. De botten zaten weer goed op een klein stukje van de kop na. Die zat iets te laag, maar binnen de norm.
    Na 4,5 week weer een foto. Er was wat botaangroei (nog erg broos). De kop zag er toch niet zo mooi uit. Aan de fysio en mocht dat toch tegen vallen, nadenken over een schouderprothese.
    Nu zijn we weer 1,5 week verder en heb ik al 2 keer fysio aan huis gehad. De therapeut is redelijk tevreden, we werken nu aan de beweeglijkheid. Kracht is er nog bijna niet.
    Met ondersteuning krijg ik de gestrekte arm nu 90 graden omhoog.
    Mijn probleem is dat ik het huis niet uit kom. Op de trap heb ik ondersteuning van een leuning nodig omdat ik na een gescheurde kruisband een paar jaar geleden niet meer zo stevig op m’n benen sta.
    Het trappenhuis zelf is geen probleem, daar zijn aan twee kanten leuningen, dus altijd een aan de goede kant.
    Maar op de galerij zijn nog twee (nare) trappetjes waar hij de weg over gaat. En daar zit maar aan een kant een leuning, Naar beneden aan de goede kant, maar omhoog aan de verkeerde. En om me nu met die arm op te vangen als ik struikel..
    Verder heb ik geen auto, dus ben aangewezen op de fiets. Lijkt me ook nog geen goed idee i.v.m. onverwachte situaties en daarmee plotselinge bewegingen.
    Kort samengevat: in beide situaties ben ik bang de arm te belasten/verkeerd te bewegen.
    Is er iets van te zeggen wanneer hij weer net zo betrouwbaar is als voor de breuk?

Met vriendelijke groet,
    Gert

Reageer op: Hoe lang na humerusbreuk schouder weer betrouwbaar?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.