- Gekke klachten hoofdpijnen4 februari 2018 om 08:20
Wellicht kan iemand me hier helpen.
ik heb al jaren voor mijn idee aanvallen van migraine maar krijg steeds meer mijn twijfels of het typisch migraine is of niet. Het begint met een sluimerende nekpijn aan een kant van mijn wervels en op een gegeven moment krijg ik pijn over mijn hele hoofd (aan een kant) tot aan mijn oog. Oog wordt ook pijnlijk om te sluiten en kan geen pijnstilling innemen omdat ik anders moet overgeven. Vaak krijg ik tegelijkertijd op hol geslagen darmen en resulteert het uiteindelijk toch enorm in overgeven. Na 4 of 5 uurtjes is het daarna wel over en blijf ik een beurs gevoel in de achterkant van mijn hoofd houden. Door de pijn kan ik lichtflitsen minder verdragen. Gewoon licht en geluid geen problemen mee.
Nu vind ik het zelf een beetje atypisch voor migraine als ik zo lees op internet en wil ik het misschien verder laten onderzoeken maar misschien zit ik er wel naast dus ik zou graag willen weten of het toch migraine zou kunnen zijn en de ervaringen van anderen.
alvast bedankt voor meedenken.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2018 om 09:12Het zou migraine kunnen zijn. Maar laten onderzoeken kan ook geen kwaad. Vraag een verwijzing voor de neuroloog.
ReagerenCatootje4 februari 2018 om 16:32Je voeding kan een rol spelen, zoals teveel suikers, tyraminerijke voedingsmiddelen als zuurdesem, kaas enz. Verder exorfinenrijke voedingsmiddelen, als spinazie, kunnen klachten geven. Ook uitkijken met smaakversterker en andere toevoegingen.
Reageren
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren ondersteunend werken; niet alleen bij migraine maar je hele gezondheid.
Verder kan oestrogeendominantie een rol spelen. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Pilgebruik bevordert de oestrogeendominantie.
Denk ook een de rol van electrosmog op je systeem.