Zoeken Vraag het forum

's nachts wakker van de hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Z

Hallo

Ik heb nu al 3 jaar last van hoofdpijn ’s nachts. De hoofdpijn komt wanneer ik slaap. Ik word er wakker van en moet meestal mijn handen gebruiken om mijn hoofd te draaien omdat ik het zelf door de pijn niet kan doen met mijn nekspieren. Het anders gaan liggen helpt met de hoofdpijn. Mijn nek en hoofd doen beide pijn en is veel erger dan een gewone spanningshoofdpijn. Ook is de locatie anders. De meeste pijn zit in het achterhoofd.

Ik drink genoeg en heb altijd een raam open staan. Ik ben pas 22 en heb eerder een lage bloeddruk dan een hoge bloeddruk. Ook maakt het niet uit waar ik slaap  en een andere kussen maakt geen verschil. Het gebeurt 1-2 in de 2 weken.

Iemand een idee?

danku

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Misschien moet je het raam dan toch maar eens dicht gaan maken. En zeker in deze tijd van het jaar. De lucht is ;s nachts veel te vochtig. Niet goed. Overdag een uurtje luchten is met dan voldoende. Maar ga ook een smet de klachten naar de huisarts of een fysiotherapeut

Reageren
    Z

Beste Tandor,

Ik heb het raam op een kier staan en het staat ook in de zomer open. Het is zeker niet te koud (ben een koukleum) en het raam is ook ver van mijn bed (dus geen tocht). En ik heb verschillende huizen waar ik slaap (mijn huis, ouders, vriendje, vriendin) en ook daar krijg ik de klachten. Ik zal zeker langs de huisarts gaan met mijn klachten maar ik ben wel benieuwd of er iemand is die dit ook heeft of een idee heeft over wat het kan zijn.

Reageren
Reageer op: 's nachts wakker van de hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.