Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn aan één kant, gepaard met kaakklachten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tyga2k17

Ik heb nu anderhalve week  hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd (slaap). Ik heb het gevoel dat de hoofdpijn veroorzaakt wordt door pijn/stijfheid aan mijn rechter kaken, de pijn/stijfheid van mijn kaken gaat namelijk altijd gepaard met de hoofdpijn. Ik ben reeds naar de tandarts geweest, deze ziet geen bijzonderheden. Er worden a.s. dinsdag nog extra foto’s gemaakt. Ik ben de afgelopen week vaak midden in de nacht wakker geworden van de hoofdpijn. Na inname van 800mg ibuprofen val ik vanzelf weer in slaap. Ook gebruik ik door de dag heen aardig wat ibuprofen, maar dit lijkt me niet ideaal. Ik wil graag weten wat de pijn veroorzaakt en hoe ik dit kan verminderen/verhelpen. Ik heb geen pijn aan mijn gebit tijdens eten of poetsen.

Ondanks het feit dat ik een stevige man ben, zo’n 100kg, maak ik mij zorgen om het effect van ibuprofen gebruik. In de bijsluiter wordt geadviseerd niet meer dan 1200mg dagelijks te gebruiken. Ik ga deze dagen vaak richting 2400/3200mg. Ik heb geen enkele klacht of bijwerking ervaren tot nu toe. Ik vraag mij ook af of er -betere- alternatieven zijn voor Ibuprofen. Ik gebruik ibuprofen van Advil en van het huismerk van Kruidvat.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zou door kaakklemmen kunnen komen door spanningen of stress…

Je neemt te veel brufen. Dat is heel slecht voor je maag.

Combineer de brufen met paracetamol. 400 mg brufen en 1000 mg paracetamol 3 x per dag.

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn aan één kant, gepaard met kaakklachten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.