- Tyga2k1720 oktober 2017 om 09:56
Ik heb nu anderhalve week hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd (slaap). Ik heb het gevoel dat de hoofdpijn veroorzaakt wordt door pijn/stijfheid aan mijn rechter kaken, de pijn/stijfheid van mijn kaken gaat namelijk altijd gepaard met de hoofdpijn. Ik ben reeds naar de tandarts geweest, deze ziet geen bijzonderheden. Er worden a.s. dinsdag nog extra foto’s gemaakt. Ik ben de afgelopen week vaak midden in de nacht wakker geworden van de hoofdpijn. Na inname van 800mg ibuprofen val ik vanzelf weer in slaap. Ook gebruik ik door de dag heen aardig wat ibuprofen, maar dit lijkt me niet ideaal. Ik wil graag weten wat de pijn veroorzaakt en hoe ik dit kan verminderen/verhelpen. Ik heb geen pijn aan mijn gebit tijdens eten of poetsen.
Ondanks het feit dat ik een stevige man ben, zo’n 100kg, maak ik mij zorgen om het effect van ibuprofen gebruik. In de bijsluiter wordt geadviseerd niet meer dan 1200mg dagelijks te gebruiken. Ik ga deze dagen vaak richting 2400/3200mg. Ik heb geen enkele klacht of bijwerking ervaren tot nu toe. Ik vraag mij ook af of er -betere- alternatieven zijn voor Ibuprofen. Ik gebruik ibuprofen van Advil en van het huismerk van Kruidvat.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2017 om 10:05Het zou door kaakklemmen kunnen komen door spanningen of stress…
Je neemt te veel brufen. Dat is heel slecht voor je maag.
Combineer de brufen met paracetamol. 400 mg brufen en 1000 mg paracetamol 3 x per dag.
Reageren