Home / Hoofd, hals & schouders / Whiplash? En behandeling!
Dik een week geleden flinke klap gemaakt, niet op hoofd gevallen wel een mega klap in mijn nek gekregen.
Nu een dikke week later nog problemen,veel misselijk, hoofdpijn, oorsuizen, kan met ogen niet scherp stellen en heb het gevoel dat mijn hoofd te zwaar is voor mijn nek.
Er zijn absoluut geen breuken. Ik zit nu aan de oxycodon en hoef niet meer terug naar een arts. Maar mag ook niet naar de fysio. Moet absolute rust houden.
Nu vragen veel mensen mij heb je geen whiplash. Mijn vraag is, wie stelt die diagnose? Of moet je daar zelf navragen?
Verder wanneer kan ik wel naar de fysio? En vooral wanneer zouden de klachten minder moeten worden?
Nogmaals bij ben ziekenhuis en huisarts geweest en hoef niet meer terug te komen.
Hoe lang heeft de arts rust voorgeschreven? Bij welke arts (discipline) ben je geweest? Is het door een ongeval gekomen?
Na geleide van de pijn. Maar ik weet en snap eigenlijk ook niet waarom fysio niet mag. Alles zit compleet vast en krijg hierdoor nu ook extra schouder klachten.
Ben van twee meter naar beneden gevallen. Verder bij seh geweest en later nog bij huisarts. En hoef dus nu ergens meer heen.
Het is mogelijk dat er een kneuzing is en je daarom nog niet naar de fysio kunt/mag. Wat is er op de SEH aan onderzoek gedaan?
Ze hebben een scan van mijn nek gemaakt en die was helemaal goed. Seh arts gaf inderdaad aan dat het gekneusd was gezien de klap, kracht, hoogte en de klachten. Verder van seh geen tips en advies gehad. Omdat mijn klachten erger werden ben ik naar de huisarts gegaan.
Daar pas de sterke pijnstillers gehad. Maar voor mij dan wel dan vraag, wanneer is fysio wel handig? En zou het idd een whiplash kunnen zijn? Zo ja wie zegt dan dat, dat het is? En vooral is het normaal dat deze klachten er na zo'n tijd nog zijn. En is dan idd rust het juiste medicijn?
Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Maar een whiplash zou kunnen. Afhankelijk van de klap die je hebt gemaakt, kun je daar wel een tijdje last van hebben. Ga gewoon naar een fysiotherapeut en bespreek het met hem/haar. De fysio zal dan zelf bepalen of er iets aan gedaan kan worden en of er nog gewacht moet worden.
Vandaag toch even contact opgenomen met mijn huisarts. Hij is langs geweest en ik blijk, ondanks dat ik niet op mijn hoofd ben gevallen, een flinke hersenschudding te hebben. Nu doorgaan met de medicijnen en maandag komt hij weer langs. Dit ter info. Bedankt voor de reacties.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!