- Adrie20 december 2016 om 21:58
Hallo iedereen hier. Ik ben nieuw en doe dit normaal gesproken niet maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen/gerust stellen…
sinds ongeveer 3 weken heb ik keelpijn, als of het brand. en last met slikken. vooral rechts. vlak voordat dit begon had ik ook last van mijn nek, alsof er iets diks in zat en aangespannen aanvoelde(klier?). dit gevoel had ik een maand hiervoor ook vergezeld van anderhalve week keelpijn. Naast dit voel ik ook een bepaalde druk op mijn oren als ik iets til of kracht zet.
inmiddels een aantal keer naar de dokter geweest, deze heeft een bloedtest laten doen, alle waarden waren perfect, echter bleek dat ik in het verleden pfeiffer heb gehad. Ik begon me best ongerust te maken, zeker in combinatie met mijn nek.
de dokter zegt nu dat ik na-effecten kan ervaren van pfeifer?( geen idee wanneer ik dit ooit heb gehad..) een wat dikkere klier brandende keelpijn en druk op oren… hij ziet wat geïrriteerde resten van amandelen en vind een doorverwijzing naar KNO niet nodig. de klachten kunnen nog weken aanhouden zei hij…
Ik voerde wat symptomen in op google en schrok me toch wel wat ik tegenkwam, ik ben nog maar 29….
Iemand van jullie dezelfde symptomen ervaren? of kan me wat geruststellen of uitleg geven?7 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 december 2016 om 00:00Het zou inderdaad de nasleep van Pfeiffer kunnen zijn. het kan zijn dat je enkele weken of maanden gelden het virus hebt opgelopen. Met bloedonderzoek kan alleen maar woerden vastgesteld dat je het virus hebt opgelopen maar niet wanneer. Op zich is dat niets om bezorgd over te zijn.De ziekte van Pfeiffer gaat vanzelf ook weer over.
ReagerenAdrie21 december 2016 om 10:30Dank voor de reactie…
Reageren
Ik heb ook al een tijdje geen eetlust en een “nerveus” gevoel…
Sinds gisteren ook een pukkeltje wat spontaan is gaan bloeden…
PfffJohn (moderator)
21 december 2016 om 12:30Dat “nerveus” gevoel zou ook een andere oorzaak kunnen hebben.
Reageren
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Adrie21 december 2016 om 15:03Ja daar ben ik al bekend mee… afgelopen half jaar gestopt met werken ivm spanningsklachten/burn out.. ging net allemaal wat beter tot dit begon.
Reageren
Wat ik zo gek vind is dat de huisarts refereert naar pfeifer terwijl ik dit misschien wel 10 jaar geleden heb gehad.
Tevens kan ik men gebrek aan honger en diarree klachten niet verklaren.John (moderator)
21 december 2016 om 18:56Je zegt het goed: misscchien 10 jaar geleden…..het zou ook veel korter kunnen zijn.
Reageren
Maar stress, spanningen en hyperventilatie kunnen de klachten ook wel veroorzaken.
kijk hier eens naar de mogelijke klachten:
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenAdrie21 december 2016 om 22:22Dank voor je reactie wederom. Ben bekend met de signalen er van. Heb al behandeling voor chronische hyperventilatie gehad.
Reageren
Ik kan gewoon niet alle klachten plaatsen.
Keelpijn begint nu ik dit schrijf langzaam weg te ebben, afwachten wat morgen brengt. Nog wel druk
Op de oren. Ik men hoofd spookt het gewoon dat het misschien een gekke vorm van kanker is… heb al vaak keelpijn gehad en herken deze klachten niet van vorige keren. kan me er slecht van af zetten en ga gelijk van het ergste uit. Qua dat betreft ben ik wel een hypochonder…John (moderator)
21 december 2016 om 22:53Ja, je hebt wel de kenmerken van hypochondrie
Reageren