- Anoniem27 oktober 2014 om 14:07
Hallo,
Al een geruime tijd schiet ik van het 1 in het ander (sinds juni),
Een aantal maanden geleden is volgens de dokter vast gesteld dat ik voor de 2e keer pfeiffer heb en dit is natuurlijk al rot.
Nu ben ik niet echt graag een dokter loper en ben er al vaak geweest inmiddels, maar in mijn mond iet het er normaal uit, alleen is er nog nooit met een spiegeltje gekeken.
Ter toevoeging waar ik allemaal last van heb gehad en de uiteindelijke vraag.
*stekende pijn in de borst vanuit middenrif
( 3 weken last gehad nu weer langzamerhand weg)
*hartkloppingen ( gepaart met de steken en dubbele hartslag.. is door de dokter naar geluisterd maar geen afwijking gehoort)
*veel hyperventilatie en paniek aanvallen
* vermoeidheid (pfeiffer dan)
* maagzuur
* gevoellige en opgezette amandelenAl met al heel wat en het 1 verdwijnd en het ander komt. Uiterst vervelend en vaak hinderend met werk en dergelijk.
Nu heb ik al een geruime tijd een brok in de keel en dit tot vervelends toe. Eten lukt wel normaal, alleen verslik ik me dan vaak en dan even wat drinken en gewoon door eten, maar ik blijf het gevoel in me keel maar houden, gepaard met dat ik blijf kuchen en (soort grommen) omdat ik niet hoesten wil en dit tot vervelends toe van anderen. Af en toenals ik dan moe word dan schiet me de keel dicht en dan wil ik tegen iemand iets zeggen en dan ga ik gewon bijna over me nek, ( als of iemand even een vinger achter in je strot duwt) ff flink hoesten en water drinken paar keer kuchen en gaat weer goed.
Nu snap ik natuurlijk dat van al dat “grommen” je keel niet beter word, maar heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Als kleine toevoeging heb ik 3 bultjes in me nek, waarvan 1 op mijn spier aan de linker kant van de nek. (Spier die van schouder naar de nek gaat) deze voel je als 2 bultjes aan elkaar met een klein stukje er tussen (vetbultje?) En 1 aan de rechter kant iets hoger als de ademsappel (opgezette klier? Deze zit er ook sinds juni) en 1 op de rechter pees (teminste ik denk dat dat de pees is. De gene die aan de vookant duidelijk zichtbaar is vanuit daar naar achter het oor loopt) hier zit net onder de kaaklijn ook een bult op. Geen van alle 3e bulten doet pijn.
Ik hoop natuurlijk op goede bruikbare adviezen, ik verwacht geen wonder reacties.
Graag hoor ik van jullie
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 oktober 2014 om 15:28De klachten zijn toch allemaal vrij normaal als je de ziekte van pfeiffer hebt en hyperventilatie hebt.
De opgezette klieren in je nek en hals zijn eveneens een gevolg van de ziekte van pfeiffer.( een andere naam voor pfeiffer is klierkoorts)
De ziekte van Pfeiffer gaat vanzelf weer over.
Reageren
Voor de hyperventilatie zou je ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen. Je kunt ze vinden op:
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstAnoniem29 oktober 2014 om 18:40Bedankt voor je reactie, het enige waar ik mij op het moment klein beetje zorgen om maak is de kleine bobbels te zien op mijn slokdarm (tenminste het geen helemaal achterin de keel.) vraag me af of dit normaal is.
ReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2014 om 18:57Dat kan een beginnende keelpijn zijn. Maar ook dat hoort bij de ziekte van Pfeiffer
ReagerenAnoniem11 november 2014 om 22:55Klierkoorts gaat vaak gepaard met een angina. Vandaar die waarschijnlijk witte bultjes achterin de keel.
Reageren