- Anoniem2 augustus 2017 om 12:10
ik heb de laatste paar dagen last van een stijve nek. Voor mijn gevoel zijn mn lymfeklieren(als die zo heten) ook dik in Mn hals. Vooral als ik naar achter buig of opzij met Mn nek lijkt het net of het heel dik en zwaar voelt ofzo. Ik heb niet echt hele erge keelpijn maar wel dat het wat geïrriteerd voelt en dat voel ik dan ook in Mn kaken door naar Mn oren. Ik ben de laatste tijd ook veel vermoeider dan normaal en ik slaap wel gewoon goed. Ik las op internet iets van de ziekte van pfeifer ofzo maar dat heb ik vroeger al 1x gehad, en dat kan je maar 1x krijgen toch? Ik ben gister naar de dokter geweest, die heeft er niet eens na gekeken of gevoeld en die zei dat ik gewoon pijn stillers moest nemen. Ik heb vaak keelontsteking gehad en ik dacht eraan dat ik het misschien weer kreeg maar normaal als ik het voel heb ik geen normale stem meer en echt hele erge keelpijn, nu niet en dit gevoel wat ik net beschreef heb ik al een paar dagen. Weet iemand wat dit misschien kan zijn?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2017 om 12:51Keelpijn, oorpijn, klinkt als een virusinfectie. Dat heerst. Dat je lymfeklieren dan zijn opgezet is heel normaal. En eigenlijk een goed teken, want dat betekend dat je lichaam het virus aan het opruimen is. Een virusinfectie kan ook vermoeidheid veroorzaken…
ReagerenHarry5 augustus 2022 om 13:32Hallo ,
Ik zie dat de post uit 2017 is maar wie weet word er nog op gereageerd..
Ik heb soort gelijke klachten.Klachten :
Regelmatig hoofdpijn.
Regelmatig het gevoel dat mijn oren dicht zitten en of een pijnscheud door me oor voel.
Een raar gevoel in me keel niet echt keelpijn het is een soort trekkend vekrampend gevoel moeilijk uit te leggen.
Sinds een paar dagen nu ook last van nekklachten ( achter ) als ik me hoofd naar links draai krijg ik ook direct een steek.
Ik ben al bij de KNO arts geweest die heeft via de neus met een cameratje in de keel etc gekeken en zag niks vreemds mocht ik na 6 weken nog klachten hebben moest ik maar terug komen.. terwijl dit toch al dik 3 weken speelt het begon allemaal met kramp gevoel in me keel en onder me kin.
Reageren
maar ik maak me toch erg zorgen ben erg bang voor kanker ofzo omdat ik toch ook best veel rook minimaal een pakje per dag!
en omdat het zo een vreemde klachten zijn die ik nooit eerder gehad heb de keelpijn is bijvoorbeeld niet het zelfde zoals bij griep/verkoudheid.
En heb ook al meerdere verhalem gelezen dat een tumor niet altijd gevonden word via een cameratje.. dat je beter kaan aandringen op een kijk operatie / bioptie..
Er moet toch iets zijn wat die klachten veroorzaakt? Iemand hier ervaring mee of ervaart de zelfde klachten!?!?Suzan5 augustus 2022 om 13:47@Harry
Reageren
Het zou uit je nek en/of kaakspieren kunnen komen.
Als ik veel spanning daarop heb,krijg ik ook een combinatie van kiespijn, keelpijn, oorpijn, hoofdpijn en pijn in mn nek.
Je naar een fysiotherapeut kunnen gaan om dat te laten checken.
Bij mij gaat het vaak samen met een verkeerde ademhaling, hyperventilatie,wat het kramp gevoel in de keel geeft.
Ook dat kan een fysiotherapeut controleren en je bij helpen dat te veranderen.Harry5 augustus 2022 om 14:20Bedankt voor het reageren Suzan ,
Heb jij ook wel eens last van dat je zonder reden in een x begint te zweten? Daar heb ik namelijk ook last van..
Ik zweet al erg snel als het erg warm en benauwd is , aangezien ik wel wat overgewicht heb..
Maar de laatste tijd is het niet normaal soms zit ik gewoon ergens of ik stap in de auto en ik begin zomaar te zweten dat de druppels van me hoofd omlaag lopen zonder echte inspanning.
Gr
ReagerenSuzan5 augustus 2022 om 16:06Hoi,
Ik zag dat je nog een topic hebt,waarin ook aan hyperventilatie wordt gedacht. En ja, als antwoord op je vraag ,als ik hyperventileer, dan heb ik ook dat het klamme zweet me om niks uit breekt.
Reageren