- Rina17 februari 2011 om 08:46
Hallo,
Ik heb sins 3 dagen keelpijn. Vanaf gisteren is het erger geworden. Kan nog maar moeilijk slikken geen eetlust meer… Zelfs drinken moet ik mezelf dwingen. Ik heb vanacht aan/in mijn hele lichaam pijn gehad alsof ik van een flat gebouw ben gevallen. Ook vannacht getranspireerd. Erge nek pijn en hoofdpijn. En voel me slap. Moet ik hiermee naar de dokter? Weet iemand mischien wat het kan zijn? Pfeifer,griep,keelontsteking?…
5 reactiesReagerenRien17 februari 2011 om 16:00Meestal is keelpijn onschuldig. Pas als er een risico is op complicaties, is het echt nodig naar de huisarts te gaan. Dit risico kan alleen de huisarts vaststellen. Een diagnose stellen is zonder onderzoek door een arts namelijk niet mogelijk.
In ieder geval ben je flink ziek, maar de klachten lijken vooralsnog mild. Het meest voor de hand liggend is een virale of bacteriële infectie, maar dat kan pas vastgesteld worden na onderzoek door een arts.
Heb je andere ernstige ziekten zoals reuma, immuunziekten, of iets anders dat van invloed zou kunnen zijn op de keelpijn, en voor complicaties kan zorgen?
Kun je zien of de tonsillen dik zijn en hangt jouw huig netjes in het ‘midden’? Dit soort zwellingen is namelijk een risico omdat de keel dicht kan gaan zitten!
Kun je zien of op de tonsillen uitslag zit in de spiegel? Dat zou kunnen wijzen op Pfeiffer namelijk. En hoe staat het met de lymfeklieren?
Al met al ben je alleen zeker als je naar de huisarts gaat, of dit bij jou nodig is, kan je alleen zelf bepalen.
ReagerenLinde17 februari 2011 om 16:55Gezien het feit je slikproblemen hebt, lijkt het verstandig naar de huisarts te gaan om een zorgelijke oorzaak van de keelpijn te laten uitsluiten. Meestal is keelpijn onschuldig, maar soms is het echt belangrijk dat de huisarts even kijkt.
ReagerenRina18 februari 2011 om 10:05Ik heb een foto gemaakt van mijn keel. Alleen weet ik niet hoe ik deze hier op krijg.?. Verder gaat het ietsjes beter,alleen de keel doet nog ERG zeer. Slik problemen heb ik nog. En licht verhoogde temperatuur. Verder bedankt voor de reacties. Echt super. Voel me wel nog heel slap en pijnlijk lichaam, vooral mijn nek. Ik heb altijd verdikte amandellen, en er ook zeer vaak last van. Maar hoe ik me nu voel nog nooit gehad, teminste niet dat ik me kan herinneren. Maar goed… Als het maandag nog niet weg is kan ik dan pas zowiezo naar de HA. Hoe zet ik hier een foto op?
ReagerenErik18 februari 2011 om 21:03Nee hoor, je kunt altijd naar de huisarts, desnoods naar de dienstdoende. Als je je zorgen maakt, bel dan gerust met de huisarts voor advies.
ReagerenAnoniem18 februari 2011 om 21:04Lees de patiëntenfolder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over Keelpijn:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBR6a.htmLees de Wiki over Keelontsteking:
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Keelontsteking