- M2 december 2025 om 21:50
Het gaat om mijn keelpijn klachten.
Eind september werd ik mild verkouden waarbij ik keelpijn kreeg. De verkoudheid trok snel weg weer en de keelpijn ook. Koorts heb ik niet gehad.
Een klein weekje later kreeg ik weer enorme keelpijn klachten, echter zonder verkoudheidssymptomen. Dit ging in vlagen. Dus sommige dagen enorme keelpijn en soms milde en soms ook geen.
Praten was vaak een trigger voor de pijn. Evenals sochtends wakker worden na slapen. Echter zijn er ook momenten waarbij ik met keelpijn ging slapen maar zonder keelpijn wakker werd. Soms gaat de keelpijn ook weg na wat drinken en soms blijft het gehele dagen aanwezig. Dit speelt nu al 3 maanden.
Na de 1e vier weken ben ik langs de huisarts gegaan die vond niets geks. Crp laag en wat kleine reactieve kliertjes. Daarbij speelt dat ik al ruim 10j hees ben door een functionele dysfonie, de huisarts dacht dat daar dan ook de keelklachten door kwamen echter kon de logopedist dit niet beamen.
Afgelopen april had ik ook controle bij de kno (voor de heesheid) en die heeft met een scopie via mijn neus naar mijn stembanden gekeken. Hij zag wat roodheid waarvoor ik maagzuurremmers mocht proberen. Echter omdat ik al 10j hees ben en dit dus niet in verband leek te staan heb ik dit nooit gestart. Iom de logopedist uiteraard.
Wat kan de oorzaak zijn van mijn keelklachten?1 reactieReageren
Peter (huisarts)
3 december 2025 om 18:13Zoals je KNO arts al heeft gedacht: mogelijk dus reflux klachten (door maagzuur). Snurk je ook? Want dat zou de klachten in de ochtend ook kunnen verklaren. Verder is de keel omgeven door spieren van de hals, die afhankelijk van de spierspanning in rug/ nek/ schouders ook klachten in de keel kunnen geven.
Reageren