Zenuwbeschadiging motoriek en gevoel wenkbrauw.

Hoi! Ik ben een week terug aangereden op de fiets en heb een hele nare grote wond op mijn wenkbrauw en flinke kneuzingen in mijn gizicht. Eerst een week met een enorm blauw oog rondgelopen en 5 hechtingen. Nu zijn de hechtingen eruit en is het blauwe een beetje weggetrokken. Er werd mij verteld dat het wel een behoorlijk litteken achter zou laten. Dit vind ik al heel vervelend, maar ach,wie weet geneest het mooi en valt het litteken mee. Maar ik ben er sinds een paar dagen achter dat mijn zenuwen ook beschadigd zijn. Het gebied schuinboven de wond is gevoelloos, maar ook de motoriek werkt niet meer goed. Dit houdt in dat mijn expressie niet meer goed werkt aan een kant. Ik kan niet meer fronsen en ik kan mijn wenkbrauw niet meer optrekken. Ik ben weer naar het ziekenhuis geweest en zij vertelde me dat het zich nog kan herstellen maar dat het wel lang gaat duren waarschijnlijk.
    Hebben mensen van jullie ervaring met dit soort dingen, dat zenuwen weer gaan werken na een tijd herstel. Een beetje om me goede hoop te geven. En zijn er dingen die het herstel kunnen verspoedigen? Want god wat baal ik hiervan!

Reageren

Je zult het de tijd moeten geven. Eerst zullen alle bloeduitstortingen weg moegen zijn. Die veroorzaken namelijk ook druk op de zenuwen. Het is een week geleden. Dus je zult nog wat geduld moeten hebben.
    Helaas is vooraf niet te zeggen hoelang het herstel zal duren, maar ik zou zeker toch op 6-8 weken rekenen. Misschien zelf nog wat langer.

Reageren

Dank je wel voor de snelle reactie! Het is dus wel aan te nemen dat het zich helemaal zal herstellen? Ook al duurt het een jaar, als het zich maar herstelt dan ben ik al heel blij!
    Dat ik geen gevoel boven mijn slaap heb maakt mij een heel stuk minder uit dan dat mijn mimiek niet meer zo goed werkt. In rusttoestand is er gelukkig niets te zien, de wenkbrauw hangt niet of zo. En fronsen en mijn wenkbrauw optrekken gaat nog wel een beetje, maar een heel stuk minder goed dan de ander.

Reageren

Of alles helemaal zal herstellen kan ik zo natuurlijk ook niet zeggen. Maar zeker is, dat het een tijd nodig zal hebben.

Reageren

Belangrijk is os oefeningen te done ok te activeren

Reageren

De zenuw kan zeker herstellen.  Vroeger dachten se van niet.

Reageren

OEFENINGEN, OEFGENINGEN

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Zenuwbeschadiging motoriek en gevoel wenkbrauw.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe