Zoeken Vraag het forum

Hulp gevraagd in denkrichting: Spier/Zenuw klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mafferick

Beste mensen,

Ik zou graag gebruik maken van jullie denkkracht. Ik heb vreemde klachten waar nog geen diagnose voor is. Een neuroloog geeft aan ‘wellicht stress’ maar ik heb hier gezien de symtomen bedenkingen bij. Wie kan mij helpen aan een denkrichting?

[b]Achtergrond:[/b]
    4 maanden geleden zat ik op de bank en werden opeens mijn beide onderarmen voor een gedeelte gevoelloos. Het aparte hieraan is dat dit niet de complete arm was maar van pink tot middelvinger en dan uitstralend naar elleboog. Het ging hier om beide armen tegelijkertijd. Na een tijdje afwachten kwam dit steeds vaker voor en met name gedurende de nacht. Na een bezoek huisarts kwam ik bij een neuroloog terecht. Hij heeft een MRI van de nek, hoofd, zenuwonderzoek rechterarm en bloedonderzoek gedaan. Hier waren geen afwijkingen te zien. Geen B12 tekort, geen Lyme, geen ms (volgens hem was dit anders terug te zien op MRI hoofd). Wellicht stress gaf hij aan.

Het vreemde is echter ook dat de klachten verergeren. Inmiddels word ik minstens 4x per nacht wakker met een gevoelloze arm (let op: ik kan deze nog volledig bewegen maar voel hem maar voor de helft) en krijg ik overdag hier ook steeds meer last van. Daarnaast zijn mijn benen (vooral ook rechts) mee gaan doen. Ik heb hier nu de hele dag spiertrekkingen in bij de kuiten (beide benen) en in de nacht heb ik naast mijn arm nu dezelfde symtomen in mijn rechterbeen.

Als ik op mijn linkerzijde in slaap val zijn de klachten minder maar nog wel aanwezig. Als ik op mijn rug of rechts op zij in slaap val voel ik al dat de arm anders aanvoelt. Toch kan ik niet een drukplek traceren waar bijvoorbeeld een zenuw vastzit. Ook is er een nek mri gemaakt dus lijkt een vastzittende spier/zenuw mij onwaarschijnlijk.

Overdag varieren de klachten van zeer sterk aanwezig tot minder aanwezig. Daarnaast merk ik dat als ik sport mijn spieren (zenuwen?) extra moeite hebben met de inspanning. Ook als ik mijn anderhalf jaar oude zoon draag op mijn armen zijn deze snel geirriteerd en voelen dan brandering aan (beide kanten). Ik ervaar niet echt krachtverlies (open draaien dingen, knopen enz) maar het voelt wel anders.

Een heel verhaal dus. Wie heeft een idee in welke richting ik het moet zoeken? ik wil iig een second opinion bij een academisch ziekenhuis.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Aanhoudende stress/spanningen zouden dit soort klachten kunnen veroorzaken…dat is dan een diagnose die gesteld wordt als er voor de rest met onderzoeken geen onderliggende ziekte of aandoening kan worden gevonden.
    Je hebt geen problemen met je ademhaling?
    Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
    Hoe oud ben je?
    Ben je man of vrouw?
    Wat doe je aan sport?

Doe ook eens even de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Geen merkbare problemen met ademhaling

Alcohol max 3 dagen in de week en dan drink ik een flesje in totaal. Geen verdere drugs of medicatie.

Ik ben 35, sport minimaal 2x per week en probeer 3. Dan mountainbike ik een rondje van een uur en andere keren op het roei apparaat.

Is hyperventilatie niet wat ver gezocht gezien het feit dat ik ook wakker word met deze verschijnselen?

Reageren
    John (moderator)

Ik weet niet of hyperventilatie zo ver gezocht is..
    Je hoeft geen merkbare problemen met ademhaling te hebben bij CHV. En dat je ermee wakker wordt is ook niet vreemd. De test is om te kijken of het aan de orde is of dat het kan worden uitgesloten.

Reageren
    Anoniem

Overigens excuses voor de late reactie, had even gemist dat je een reactie had gegeven

Reageren
Reageer op: Hulp gevraagd in denkrichting: Spier/Zenuw klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.