Zoeken Vraag het forum

gevoel alsof je verdiepingen naar beneden zakt, bij lopen,staan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sylvia

ik ben zo blij dat ik dit forum tegen kwam klink heel erg bekend dit 6 terug drie heftige draaiduizeligheid gehad super eng moet ik zeggen
    zins dien blijven lopen met vage klachten zoals het gevoel naar rechts te vallen als ik in me bed lig dan moet ik me zelf vasthouden het gevoel dat ik zweef met lopen ook onstabiel net of ik licht dronken ben zware benen en zo ineens moet ik me zelf vasthouden anders ga ik odneruit ik heb ook diverse onderzoeken gehad zelfs een neusoperatie twee kno artsen en ze kunnen niet met zekerheid zeggen wat ik mankeer .. moedeloos radeloos gek word je er van

Jay

Mensen, dit is echt het gevolg van chronische hyperventilatie. Verdiep je daarin. Veel over te vinden. Heeft mij jaren gekost voordat ik het wist. En dat was al
    een deel van de oplossing. Daarna op allerlei manieren aan een gezondere ademhaling gewerkt. Ontspannings- en ademhalingsoefeningen, joggen. En je vooral bewust worden dat je teveel inademt en te weinig uit. Een goed appmom je te helpen is de gratis ‘Bresthing App’. Het idee is dat je in rust langer uitademt dan inademt.
    Als je daarmee oefent zul je het verband leren tussen je ademhaling en al die rare klachten. Het geeft je stukje bij beetje meer vertrouwen en dat doorbreekt de vicieuze cirkel van klachten > angst > verkeerd ademen > klachten > angst

Het gaat je tijd kosten, maar echt, hou vol. Nu je dit eeet, ben je al een heel eind op weg!

Reageren
    Anoniem

Er is geen snelle oplossing… en na drie jaar dokterbezoeken had ik niets te verliezen om het op een andere manier te proberen.
    Ik aanvaard dat lichaam stop zegt omdat het me wil beschermen.
    Net zoals je zenuwen krijgt voor een spreekbeurt, buikpijn in de wachtzaal van de tandarts of voor een pretparkritje…

Mijn zenuwen zijn constant overbelast . Al drie jaar oogklachtrn, migraine, trampolinewandelengevoel, deinen, alsof ik op water zit, zweverig, voelen alsof ik groter ben dan ik ben, kaakklemmen… verschrikkelijk. Het werd helemaal erg toen ik ook geen vaste visus niet meer had. De grond zakte constant weg onder mn voeten.
    De eerste week lag ik vooral in bed. Overgeven van het bootgevoel.
    Doktersbezoeken, neurologen, nko arts… dat is de eerste go to natuurlijk, maar ze vinden niets… en al deze dokters doen hun best, maar geen enkele legde de link met mijn geestelijke gezondheid. Klinkt een beetje raar maar he 🙂
    Ik ben niet de persoon die stress heeft… of dat dacht ik toch.
    blijkt dat ik toch een persoon ben die niet kan loslaten, die controle wil, die overdenkt, piekert over dingen die al jaren in het verleden liggen, die zichzelf achteruit steekt, die niet aan zichzelf denkt… die een people pleaser is.

Ik heb niets te verliezen. Ik ga op zoek naar wat ik wil.
    Ik leer mezelf nu wat tools aan om met symptomen om te gaan. Geen angstreactie, maar normale reactie aanleren. Meditatie. Praten met een klinisch psycholoog.

Oh en ja … kijken naar The Steady Coach op youtube. 🙂
    Dat was een eye opener. En van dr google afblijven!

Reageren
    T.r

Omg dit is zo raar om te lezen. Ik heb dit jaaaaaren geleden ook een tijdje gehad. Ik ben nu 39 toendertijd rond de 18. Ik kreeg dan een soort schok in mijn hoofd en daarna zakte ik een stukje door mn knieen en vervolgens ging het weer weg. Ik dacht dat het toendertijd met mijn anti depressiva te maken had die ik slikte. Maar het was ook ineens weer weg na een lange tijd.
    Ben benieuwd of je er nog achter bent gekomen wat het is, is een heel oud topic maar wilde toch even reageren.

Reageren
Reageer op: gevoel alsof je verdiepingen naar beneden zakt, bij lopen,staan

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.