Zoeken Vraag het forum

Minder emotioneel na hersenongeluk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste lezer,

iets minder dan 4 jaar geleden heb ik een hersenongeluk gehad, een hersenkneuzing. Ik heb 2 dagen in koma gelegen en 2 in kunstmatige coma. Ik heb totaal geen last meer van, behalve dat ik soms niet makkelijk op moeilijke woorden kom. (Ik ben 21 jaar)

Ik ben bezig met een opleiding tot docent waarin verwacht wordt dat ik emoties toon. Op een of andere manier kan ik dit niet makkelijk vanuit mezelf doen. Me ouders hebben aangegeven dat ik na het ongeluk oppervlakkiger ben ten aanzien van het uiten van emoties.

Behalve dat het schijnt dat het kan door de hersenkneuzing, vraag ik me af of het niet alleen hierdoor komt. Zou het ook een optie kunnen zijn dat dit ook komt doordat naasten en kennissen allemaal bezorgd om mij waren en veel aan mij vroegen toen ik na 3 weken weer overal rond liep, dat ik dit moeilijk vond te begrijpen. Dat het misschien mogelijk is dat ik daardoor mijn emoties minder makkelijk uit?

Alvast bedankt voor uw reactie!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag voor een psycholoog. Maar in eerste instantie voor neuroloog.
    De neuroloog kan kijken of het een gevolg is van het trauma. In eerste instantie met een CT scan bijvoorbeeld en daarna neuropsychologisch onderzoek door een neuropsycholoog.

Reageren
Reageer op: Minder emotioneel na hersenongeluk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.