- Anoniem3 december 2014 om 19:23
Ik sta nu zelf even met mijn handen in de haren.
Ik heb vorige winter grote aanvallen gehad met clusterhoofdpijn.
Ik heb de laatste 1,5 jaar nogal wat epeleptieaanvallen gehad.
En ik zit altijd met misofonie…(waarbij eetgeluiden, smakken en dat soort geluiden een complete woedenuitval kunnen uitlokken)Clusterhoofdpijn is inderdaad gevonden door de hoofdpijnkliniek een paar maanden geleden.
Epeleptie? Ik heb een test gehad (EEG) en er was niks zichtbaar. (Dit was vorige week)
Heb een hersenscan gehad en mijn hersens zijn okee…niks aan de hand.
Bezoek aan audiologisch centrum…Gefelisiteerd Mevrouw, uw gehoor is perfect voor uw leeftijd en er zijn totaal geen afwijkingen.Nu heb ik mijn hele leven al last van misofonie.
Dit is begonnen op mijn 8/9 de levensjaar omdat mijn oor (trommelvlies) doorgeprikt moest worden.
Mijn linker oor was doorgeprikt en ik heb ook extreme last van alleen mijn linkeroor.
Rechteroor is compleet in orde en er is daar niks aan de hand.
Tevens zijn ook mijn keelamandelen geknipt op mijn 10/11 de levensjaar.Inmiddels was het zo erg dat ik mensen echt wilde neermeppen als ze aan het kauwen waren…helemaal word je er knettergek van als je een grote hond heb,
(Honden eten altijd met hun mond open…is een natuurlijk iets)
Ook zit ik met een constante migraine die letterlijk nooit ophoud en er is geen enkele medicatie die helpt tegen de hoofdpijn.Nu het rare gedoe.
Na 21 jaar van constante hoofdpijn en overgevoelig linker oor, ben ik uit pure wanhoop naar de apotheek gegaan en heb een flesje oordruppels gehaald tegen oorpijn.
Deze kan je zo vrij krijgen zonder resept.
(wel laten registreren bij mijn apotheek aangezien ik wat medicatie slik)
Ik heb OTALGAN 5mg/g oordruppels gehaald.
Binnen 2 uur was mijn overgevoeligheid voor smakken met 10 jaar terug gezet.
Het actieve bestandsdeel is lidocainehydrochloride.Al heel wat artens van huisarts tot KNO-arts tot neuroloog…tot zelfs die hersenscan..hebben in mijn oren gekeken maar dat ziet er allemaal goed uit.
Ik blijf dit goedje nog 1,5 week gebruiken
Op de verpakking staat namelijk dat je dit niet langer dan 2 weken mag gebruiken.
Dus ik wel zeker zijn dat dit helpt.
En daarom blijf ik het nog 1,5 week gebruiken.
(Nogmaals…mijn apotheek weet ervan af en het staat geregistreerd dat ik dit gebruik als test voor mijn gehoorprobleem)Nu heb ik zelf het gevoel dat veel epeletpieaanvallen worden uitgelokt door een overgevoelige gehoorzenuw.
(Wat ik nu na 21 jaar wel kan snappen)
Veel constante hoofdpijn ook word uitgelokt door mijn overgevoelige oor.
(Als ik letterlijk 2 dagdelen per maand vrij ben van hoofdpijn is het veel)Ik ga na mijn testperiode alsnog naar mijn huisarts toe.
Ik heb het gevoel dat deze druppels echt helpen.
Vandaag was ik namelijk vergeten goed te druppelen, en smiddags sla ik helemaal door vanwegen het smakken van mijn hond.
Ik ben letterlijk 6 uur hiervan over mijn toeren geweest.
(Hiervoor deed ik al 4 dagen druppelen en mijn hond kan ineens letterlijk gewoon smakken naast mijn overgevoelige linker oor zonder dat ik direct overgevoelig pijnlijk reageer…heb dat al getest met mijn eigen smakkende hond direct naast mijn linkeroor.)Maar weet iemand wat er nu wel aan de hand kan zijn aangezien het verschil zo direct is als tussen dag en nacht door de druppels.
Ik merk trouwens wel dat als ik ook in mijn rechter oor ook een klein beetje druppel, die ook ineens goed vooruit gaat.
(Na zoveel jaar en vooral de laatste 2 jaar is mijn rechteroor ook mee gaan doen. maar niet zo heftig als mijn linker oor)Wat ik er nog wel bij moet vermelden is dat ik ongeveer 2 jaar geleden, een jaar lang op een plek heb gewoont met Laag Frequent Geluid die daadwerkelijk op te meten was.
Dat heeft mijn gehoor wel gevoeliger gemaakt dan dat het al was.Heeft iemand mischien enig aanvullen naar wat er nu werkelijk is?
Het enige nadeel van deze druppels is dat ze ook weer uit je oor lopen en een vettig spoor nalaten in je hals en buitenoor.
Maar ik heb het gevoel dat doordat mijn trommelvlies nu verdoofd word door de druppels ik veel meer kan hebben.
En dat mijn oorzenuw niet meer overgevoelig reageerd waardoor de epeletpieaanvallen niet meer worden uitgelokt.
Ook veel constante migraine is compleet opgelost, maar die clusterhoofdpijn en steken blijven gewoon.
Dus die gehoorzenuw heeft veel aanvallen uitgelokt.Het is een hele waslijst geworden..maar is er iemand die er wel wat meer van snapt en mischien qua medisch gebied snapt wat er aan de hand is?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 december 2014 om 20:36De verklaring is natuurlijk dat je door de lidocaine je oor verdoofd en het daardoor minder gevoelig is voor prikkels. Dat geldt voor je trommelvlies en ook voor de gehoorzenuw en een deel van je binnenoor.
Reageren
Maar over je aandoening zelf zegt dat nog steeds niets.