- Jim10 mei 2013 om 15:02
Goedemiddag,
Het begon allemaal een half jaar geleden met een hyperventilatie aanval. Hierdoor ben ik heel erg onzeker geworden en kreeg er zelfs angst en paniekstoornissen bij. Ik dacht soms dat ik elk moment dood kon gaan. Al die angst en paniek is gekomen nadat ik opeens een hele erge piep in mijn oor heb gekregen. Soms dan sluit mijn gehele gehoor zich af en komt er opeens een harde piep die dan weer verdwijnt. Ook had ik hele erge pijn in mijn maag en darmen.
Nadat ik bij de maag darm en leverarts was geweest en een buikscopie had gehad, werd mede gedeeld dat alleen en beetje ontstoken slijmvlies was te zien en alles voor de rest goed was. Ik werd doorgestuurd naar de KNO, deze heeft een CT laten maken van mijn holtes en met een camera in mijn keel gekeken. Daarnaast werd er voor de 10e keer bloedonderzoek gedaan. Alles was goed op tests, en er was helemaal niets te zien.
Nu ben ik bij toeval bij een speciale fysio beland, die dacht dat door mijn extreme levensstijl in het verleden (uitgaan, drugs, alcohol)mijn lichaam was uitgeput. Dit zou dan eerst bij de darmen en maag zijn uiting tonen waardoor het slijmvlies in je lichaam ontstoken raakt. Speciaal dieet gehad met geen lactose en suikers nu al een maand en mijn maag en darmklachten zijn weg.
Alleen de moeheid, futloosheid, pijn rond kaakgewricht, piep in de oren en extreme pijn in mijn spieren en gewrichten is er nog steeds. Soms doe mijn vingers zo pijn dat ik ze niets eens kan bewegen, daarnaast zak ik ook regelmatig door mijn rechter kuit.
Ik ben getest op vitamine b en deze waarde was 237, zelf vraag ik mij af of dit niet te laag is. De extreme spierspanning in mijn lichaam en het gevoel of er iets in me keel bleef zitten was volgens mijn fysio te wijden aan magnesium tekort en de piep in mijn oren door nekwervels die te gespannen zijn.
Ik wordt er helemaal gek en moedeloos van en heb soms momenten dat ik er niet meer tegen kan. Ik leef elke dag gezond, fiets elke dag, loop in het bos, ga op tijd naar bed en sta vroeg op en niets helpt! De dokters denken dat het tussen mijn oren zit waardoor ik telkens naar huis wordt gestuurd. Herkent iemand deze klachten en kan mij er mee helpen, ik ben zo radeloos.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 mei 2013 om 18:51Beste Jim,
je schrijft:
“Alleen de moeheid, futloosheid, pijn rond kaakgewricht, piep in de oren en extreme pijn in mijn spieren en gewrichten is er nog steeds. Soms doe mijn vingers zo pijn dat ik ze niets eens kan bewegen, daarnaast zak ik ook regelmatig door mijn rechter kuit. ”Het kan zeer zeker zo zijn dat je je lichaam hebt uitgeput. Dat zal uiteindelijk herstellen als je de aangepaste zeg maar verbeterde levensstijl blijft aanhouden. Maar dat zal een tijdje duren.
Verder zie ik een groot aantal klachten die ook passen bij hyperventilatie. Ik denk dat het goed zou zijn om hierover van gedachte te wisselen met je huisarts.
Reageren
Weet je nog wat de oorzaak was van de hyperventilatie aanval?Jim11 mei 2013 om 14:26Ik had het erg druk op werk en mijn ouders gingen naar het buitenland emigreren. Toen is het ook begonnen. Ik heb ook een hyperventilatie test gehad en ik hyperventileer zowat de hele dag. Maar ik voel me gewoon super slap dat ik het gevoel dat ik wat anders mankeer.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2013 om 18:22Jim,
Reageren
Het belabberde gevoel hoort toch echt bij hyperventilatie. Bespreek het met de huisarts. Er is therapie voor.Anoniem6 mei 2014 om 17:03Hooi jim .
Reageren
Ik was eens aan het rond zoeken naar wat klachten en wat ik bij jou lees komt mij heel bekend voor . Zou jij me kunnen emailen dan kunnen we er wat personlijker over hebben : [email protected]Anoniem12 januari 2016 om 19:26Ik ben er ook van overtuigd dat de pieptoon in mijn oor komt vanuit een bepaalde spanning in mijn nek. De ene keer is het harder dan de andere keer. Super irritant.
Reageren
Ben er van overtuigd dat dit te verhelpen moet zijn itt wat dokters zeggen.
Maar goed zoals wel vaker in dit leven moet je per toeval de juiste persoon tegenkomen…Dee13 juli 2017 om 22:21het is chronische hyperventilatie zo te lezen! Ik heb er ook last van. Na een aanval zijn mijn klachten toegenomen omdat ik constant denk dat er iets mis met me is en inderdaad zelfs denk dat ik doodga. Het is een vicieuze cirkel van klachten en sensaties voelen in je lichaam en daarop reageren waardoor je verkrampt en blokkeert, angsten krijgt en ook verkeerd adem gaat halen, oorsuizingen horen hier ook bij. Ik ben zelf ook helemaal binnenstebuiten gekeerd en onderzocht en daar kwam ook niks uit! Ademhalingsoefeningen verergeren bij mij de klachten. Het zit echt in je hoofd. Wat je nodig hebt is een andere mindset. Leren Ontspannen en niet te veel aandacht aan besteden anders gaat het je leven beheersen. Ik denk dat er online ook een aantal goede boeken te vinden zijn waar je wel iets aan hebt! Sterkte!
ReagerenBosje25 januari 2018 om 08:00Ik herken deze klachten heel erg duidelijk. Behalve hyperventilatie heb ik alles ook. Had jaren lang last van mijn maag :veel boeren soms slecht kunnen eten. Maar de laatste jaren zijn daar ook echt gewrichtspijnen en artrose in de handen bij gekomen. En zo anderhalf jaar geleden kreeg ik in een uur en hele harde piep in mijn oren. Ik heb de meeste klachten ‘s nachts en staat dan gebroken op.
Reageren
Ik heb van alles gedacht, Natuurlijk tussen de oren zat vanwege zware jaren.Bosje25 januari 2018 om 08:05En ik ben dus al Jaren bezig om er achter te komen wat er aan de hand is. Neuroloog fysiotherapeut reumatoloog bloedonderzoek. Er komt helemaal niets uit. Maar toch heb ik het niet het gevoel dat het psychisch is.
Mocht jij of iemand anders een tip hebben dan hoor ik het heel graag
ReagerenJohn (moderator)
25 januari 2018 om 09:44Hoezo weet je zo zeker dat je geen hyperventilatie hebt?
Reageren