- Anoniem1 februari 2014 om 13:57
Een lang verhaal maar dit is nodig om mijn situatie uit te leggen: Eind juli ben ik ziek geworden en opgenomen in een ziekenhuis. Ik was op dat moment in het buitenland op vakantie. Ik kreeg ademhalingsproblemen, ik begin te trillen, voelde me zwak en kreeg erge duizeligheid. Met af en toe een soort stroomstoot in mijn hersenen. Bloed werd afgenomen maar niets gevonden.
Bij terugkomst in Nederland is er bloedonderzoek geweest. Een long, hart en lever filmpje is gemaakt. Volgens de huisarts ware die goed. Nu ben ik 6 maanden verder maar ben nog steeds ziek. Ik kan het nogal uithouden met lichamelijke klachten maar de duizeligheid en stroomstoten is niet uit te houden. Ik ben constant duizelig. Ik krijg constant stroomstoten als ik bijvoorbeeld mijn nek aanspant of de spieren bij de hersenstam (denk ik). Na de stroomstoot wordt ik duizelig en begin ik te trillen, wordt ik zwak en later als alles over is krijg ik hoofdpijn. Dit heb ik trouwens ook een uur na het eten.
Een paar maanden voordat ik ziek werd in het buitenland, toen ik nog in Nederland was, werd mijn verstandskiezen getrokken en kreeg ik een complicatie. Mijn kaak werd ontstoken en zo dik dat ik zelfs scheel ging zien omdat de zwelling tot mijn oog kwam. Ik kreeg 2 soorten antibiotica waarvan 1 zware soort. De volgende dag werd ik zo ziek dat ik direct ben gestopt met het nemen van de pillen. De daarop volgende maanden leek het alsof mijn immuunsysteem en stofwisseling compleet was gestopt.
Als ik bijvoorbeeld verkouden was en dat na 2 dagen over was duurde het opeens 2 weken. De symptomen duurden langer. Een voorbeeld: Ik keek per ongeluk te lang naar een lasapparaat. Normaal gesproken krijg je dan eerst een dag last van vlekjes voor je ogen, dan een dag jeuk en prikken, dan pijn en dan jeuk waarna het overgaat. Maximaal een week. Bij mij duurde het 3 maanden voordat het voorbij was. Elke symptoom duurde weken ipv een dag.
Op een gegeven moment werd ik wat beter. Toen ben ik op vakantie gegaan en werd ik dus ziek dat niet meer over gaat. Tijdens de vakantie heb ik trouwens vaak gedoucht en met nat haar op het balkon gezeten met veel wind.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn, want de huisarts weet het niet (en wil mij trouwens niet naar de neurologie sturen omdat hij van mening is dat er toch niets aan de hand is).
Ik ben constant duizelig, voel me slecht, krijg stroomstootjes in mijn hersenen, vaak na het eten, soms ook niet. Het lijkt alsof mijn hersenen trillen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
1 februari 2014 om 19:10Ik raad je toch aan om terug te gaan naar je huisarts en een verwijzing naar de neuroloog te vragen. Je hebt de klachten al geruime tijd en de huisarts weet niet wat het is kan niets aan de klachten doen. Dan moet hij je doorverwijzen.
Reageren