zware klap op hoofd – lekkage hersenvocht ?

Hallo,
    in de kelder heb ik mijn hoofd zwaar gestoten tegen een ijzeren balk in plafond. Ben op mijn rug terechtgekomen, even sterretjes gezien, maar al bij al viel het mee. Een dikke bult op mijn hoofd, en wat draaierig. Na een paar dagen rust ging het beter. Nu drie weken later heb ik de indruk dat er vocht in mijn keel loopt. Ik ben nog niet naar de arts geweest, omdat ik recent naar buiteland gaan wonen ben, en hier nog geen dokters ken.
    Zou het kunnen dat het hersenvlies geraakt is ? is het erg ? en hoe herken je dat het hersenvocht zou zijn ?
    Weet iemand raad aub ?
    dank,

Reageren

Als er een beschadiging van het hersenvlies zou zijn ontstaan door de klap dan zouden de klachten vrijwel meteen daarna zijn ontstaan.
    In geval van lekkende hersen- en ruggenmergvloeistof is er hevige hoofdpijn die tijdens het zitten toeneemt en bij het liggen afneemt. Er kan hersenvloeistof naar buiten lopen via de oren (aurale liquorroe) of neus (nasale liquorroe). Bij langer bestaande lekkage kan hersenvliesontsteking (meningitis) ontstaan met verschijnselen als koorts, koude rillingen, overgeven, bewustzijnsveranderingen, overgevoeligheid voor licht (fotofobie) en een stijve nek.

Ik denk wel dat het in ieder geval geen overbodige luxe is om toch maar even bij een huisarts langs te gaan als er nog steeds klachten zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: zware klap op hoofd – lekkage hersenvocht ?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe