Zoeken Vraag het forum

Tintelingen en dof gevoel in linker wang, arm en been.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dennis

Ik heb ook tintelingen in mijn linkerhand en linkerkant van mijn wang en de linkerkant van mijn onderkaak die nu een dood gevoel heeft.

Dit begon gisteren.

Echter,ik had daarvoor ook andere problemen,hevige hoofdpijn die plotseling weer weg was,verslechtering van mijn ogen en tal van andere problemen.

Die begonnen allemaal nadat ik Acecort voorgeschreven kreeg omdat hydrocortison capsules niet meer te krijgen zouden zijn.

Acecort is een pil die omwikkelt is met een filmpje zoals ze noemen.

Jaren geleden had ik dezelfde problemen OOK nadat ik Tyrax moest slikken i.p.v het medicijn die ik daarvoor slikte.
    Maar toen nog véél erger,ik kon niet praten,lopen en mijn hele lichaam tintelde.

Na vele bezoeken in het ziekenhuis kwam iemand op het idee dat het misschien door het vervangend medicijn werd veroorzaakt.

Ik kreeg weer de originele medicijnen die ik daarvoor had en het probleem was opgelost.

Mijn bericht aan iedereen die over medicijnen beslisten dealtjes sluit met farmaceuten:

NIET IEDERE PATIËNT IS HETZELDE,SOMMIGEN REAGEREN GOED OP EEN VERVANGEND MEDICIJN EN DE ANDERE NIET.

WIJ ZiJN MENSEN,GEEN MACHINES.

IK WIL MIJN HYDROCORTISON CAPSULES WEER TERUG.

Dennis

En dan wil nog even iets toevoegen aan mijn vorige bericht.

Patienten zoals ik  hebben geen keus meer omdat jullie al besloten heeft om Acecort als vervangend medicijn te kiezen.

Er is geen alternatief voor ons.

Lekker slapen vanavond,Mengele.

Reageren
    John (moderator)

Niet om vervelend te doen maar:
    Hier besluit niemand nergens iets over. En hier worden ook met niemand dealtjes gesloten. Dat is dan een ongenoegen dat je ergens anders moet uiten

Reageren
    Anoniem

En weetje al wat meer wat je had ?

Reageren
    Binkie stew

Ik ben eerlijk gezegd echt super blij dat ik jullie gevonden heb! Ik heb heel veel van de klachten die jullie hierboven beschreven ook en ben inmiddels al bijna drie maanden onderweg 🙁 Loop inmiddels bij een fysio en een manueel therapeut en heb alles al geprobeerd; van acupuntuur tot helers. MRI van rug en hersens lieten geen afwijkingen zien maar inmiddels ben ik zo geirriteerd…

Wellicht een tip om een te kijken bij “trigger points”, wat ik namelijk wel merk is dat sinds ik dryneedle en gekraakt word, het stukje bij beetje steeds langer goed gaat. (In ieder geval al 1 dag vorige week gehad zonder die tintels.) Maar heb wel het gevoel dat er een lange weg te gaan is.

Reageren
    Meneertje

Ik heb dit altijd al in minimale mate gehad. Nooit geweten dat ik chronisch hyper ventileer. Grappig genoeg vond ik wel 9 van de 10 keer dat ik net niet genoeg adem kan halen oid, ook, of juist in ontspannen momenten. De symptomen/klachten van chronische hyper ventilatie waren mij nooit zo bekend, maar nu komen ze erg bekend voor. Blijkbaar is er bij hyperventilatie vaker dat het juist op de linker zijde van het lichaam dit soort klachten geeft.

Toevallig 2 weken geleden, na jaren lang niet, weer een erge paniekaanval gehad. Opeens zijn deze klachten een stuk erger en voelt mijn linker zijde tintelent en/of verdoofd, echter heb ik niet echt kracht verlies en ook geen pijn. Soms wel een beetje kramp. Inderdaad vooral als je alleen bent lijkt het meer aanzezig en met afleiding is het er bijna niet. Ik heb een stresvolle periode achter de rug en ben een beetje overspannen geraakt (vandaar de paniek aanval).

Reageren
    A Noniem

Google eens Functionele Neurologische Stoornis

Reageren
    Max

Hallo allemaal,

Ondanks dat dit topic flink verouderd is ben ik benieuwd hoe jullie klachten zich ontwikkeld hebben.

Heb zelf sinds een kleine twee jaar klachten aan de linkerhelft (wang, kaak, arm, been) van mijn lichaam. Het gaat dan om tintelingen, doof gevoel en snellere verzuring bij inspanning. Ik heb nog altijd geen patroon kunnen vinden al lijkt stress/spanning versterkend te werken. Neurologisch onderzoek en MRI hebben anderhalf jaar geleden niks uitgewezen.

Zijn jullie klachten altijd gebleven en hebben jullie wellicht tips?

Reageren
    Croletz

Ik heb vandaag ook opeens op het werk tijdens het opstaan een raar verdoofd gevoel gehad in mij gehele linkerkant.
    Ken ook eventjes moeilijk lopen hierdoor dit heeft maar heel kort geduurd ik denk 1 minuut ook voelde het koud aan.

Toen ik thuiskwam kreeg ik dit weer nu nog korter en minder erg heel vreemd dit

Reageren
    John (moderator)

Ga dan daarmee naar de huisarts !

Reageren
    Verdi

Ik heb dit ook lang gehad en ben door mijn huisarts doorgestuurd naar een professor reumatolog die mij een cortisone kuur samen met het medicijn letraxate voorgeschreven heeft.Na enkele maanden was het probleem opgelost.mMisschien ook eens die richting zoeken

Reageren
    Sjaak

Bij mij is dit gevoel aan zowel de linker kant als in de rechterkant, blijft vaak even opzetten en verdwijnt dan weer om vervolgens weer terug te komen gedurende dag, meerdere mensen deze symptomen?

Reageren
Reageer op: Tintelingen en dof gevoel in linker wang, arm en been.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.