- Jcj26 maart 2018 om 17:37
Hallo. Ik heb nu al een paar dagen pijn in mijn schouders en tintelingen in mijn handen. Ook heb ik steken in de armen en een jeukerig gevoel af en toe. (Vooral bij de duim en bij de uiteinden van de vingers ) ook heb ik af en toe ( wel elke dag een raar geluid in mijn hals. ) het is een soort pruttelend geluid. Verder heb ik ook last van paniekaanvallen en als ik dit tegen mijn ouders zeg dan zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen, en de volgende dokter afspraak ik pas 5 april.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 maart 2018 om 18:03Als je paniekaanvallen hebt en daardoor hyperventileert, kan dat de klachten wel veroorzaken
ReagerenJcj26 maart 2018 om 18:20Ik hyperventileer alleen als ik aanvallen heb. Voor de rest adem ik gewoon normaal en heb ik alsnog last van de klachten.
Reagerendaarbij heb ik ook last van een jeukgevoek op de linkerborst en in de schouders. de tintelingen in mijn handen en de steken / jeukgevoel in Mn armen gaan heel de dag door. Ook heb ik het soms benauwd , en heb ik de indruk dat ik druk op de borst heb , maar dat weet ik niet zeker hoe dat voelt.
John (moderator)
26 maart 2018 om 18:26Je kunt ook buiten de aanvallen hyperventileren zonder dat je dat merkt. Hyperventilatie kan namelijk chronisch worden. Aan de ademhaling merk je dan niets
ReagerenCatootje26 maart 2018 om 18:57Bij hyperventilatieklachten kan je voeding een rol spelen. Zo zorgt een teveel aan snelle suikers, vooral de geraffineerde suikers, voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat ontregelingen kan geven in je hormonen en neurotransmitters, wat ook angst- en hyperventilatieklachten kan geven. Ook kan histaminerijke voeding klachten uitlokken. Verder uitkijken met stoffen als smaakversterker en zoetstoffen.
Daarnaast kan je tekorten hebben aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt wat dat betreft niet zo heel veel. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D. Mensen die weinig vlees eten kunnen bepaalde aminozuren tekort komen, zoals lysine, carnitine en taurine.
Ook kan electrosmog ontregelend werken. denk aan wifi en smartphone.
Verder zorgen voor een balans tussen inspanning en ontspanning. Misschien iets van yoga doen.
Reageren