Zoeken Vraag het forum

haarpijn/hersendruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Danyo

4 weken geleden kreeg ik een steek in mijn hoofd en voelde ik een knap in het hoofd. Ik had geen uitvalverschijnselen, alles deed het nog, maar had een beetje dronken gevoel, slecht evenwicht. Dokter adviseerde naar eerste hulp. Daar een CT scan gehad en een ruggeprik maar bloedingen werden gelukkig uitgesloten. Sindsdien een enorme druk op mijn hoofd (haren doen ook pijn), aan de achterkant van de schedel. Zo nu en dan wordt het hele hoofd warm en krijg ik een sensatie door het hele lijf (kippevel en moeite met focussen/typen. Kan niet volledig fuctioneren. Op advies van de dokter een Blood Patch gekregen omdat men dacht dat ik een lekkage had n.a.v. de ruggeprik maar deze heeft symptomen niet weggenomen. Men kan niets vinden, heel frustrerend. Ook met autorijden heb ik een soort van ‘dronken’ gevoel, alsof ik een andere ervaring heb van hetgeen ik zie dan de werkelijkheid is, het is heel raar. Na het slapen is de druk weg, dan binnen een half uur na opstaan is het weer terug. Ook moet ik heel veel gapen in de ochtend (dit had ik voorheen nooit).
    Ook raar is dat als ik een wijntje drink dat het minder wordt.. ja ik noem alles maar even op.

Wellicht iemand een idee want de doktoren komen er niet uit en de Neuroloog adviseert rust.. heb ik veel aan. Ik ben niet gestresst, overspannen of zoiets. Het is echt een lichamelijke ervaring.

6 reacties
    Reageren
    Thijmen

Mijn gedachten bij deze klachten gaan ook uit naar overspannenheid, die u mogelijk zelf helemaal niet beseft of doorheeft. Dat is een bekende eigenschap van overspannenheid. het feit dat enige vaatverwijding als gevolg van alcohol verbetering brengt lijkt een gevolg van aanhoudende vaatvernauwing als gevolg van langdurige stress. Waarom twijfelt u aan de diagnose van de neuroloog en waarom volgt u de adviezen en leefregels niet op? het enige opvallende in uw verhaal is de ruggenprik. Waarvoor heeft u een ruggenprik gehad? Zijn de klachten ontstaan na de ruggenprik? Heeft u nadien nog koorts of iets dergelijk gehad?

Reageren
    Danyo

Als u mijn verhaal goed leest kunt u zien dat ik een knap in mijn hoofd voelde waarbij de huisarts en het ziekenhuis het idee hadden dat ik een hersenbloeding of een bloeding in mijn hersenvlies had. Overspannenheid is het niet, daar heb ik geen reden toe. Ik ben een sportief persoon met regelmaat en dit is een rare veronderstelling. Mijn huisarts geloof daar ook absoluut niet in. Waarom ik de adviezen niet opvolg? het advies is wacht maar tot het beter wordt, als dat een goed advies is dan zou ik hier niet op het forum om advies vragen. En leefregels zijn mij niet gegeven. Overspannenheid wordt bij elke klacht gegeven die ze niet kunnen vinden en dat vind ik veel te makkelijk.
    Ik weet niet of de klachten na de ruggeprik zijn ontstaan omdat deze gelijk dezelfde dag is gedaan als de knap in het hoofd, dus de klachten zijn van 1 van beide. Geen koorts, geen hoge bloeddruk (zelfs een zeer goede bloeddruk al jaren).

Reageren
    Blacksheep

Geachte Danyo,

Het lijkt me zinvol een afspraak te maken met de KNO arts. De Haarpijn en dronken gevoel kan komen uit het middenoor. Heb uw verhaal hetzelfde gehad. Wat bleek een kapotte gehoorbeentje. Dit bracht mijn evenwichtsorgaan in de war.
    Wellicht iets om voor u na te laten kijken. 🙂 Veel sterkte en succes

Reageren
    Reggie

Beste Danyo,

Ik vraag me af, hoe het verder met je vergaan is. Heb je al beterschap of oplossingen gevonden? Ik heb een jaar geleden een bloedpatch gehad nadat ik een lek had in het ruggenmerg door een infiltratie die ik kreeg de week ervoor. Bij de bloedpatch kreeg ik een soort drukverplaatsing in mijn achterhoofd waarbij dat het leek dat mijn hersenen even opgetild werden. Ik was erg geschrokken, volgens de dokter geen probleem. Ik ben wel daarna verschillende keren in spoed binnen gegaan omdat ik zeer pijnlijk hoofd had, bovenop, anders dan voor de bloedpatch. Na enkele keren waren ze me op de spoed beu en starten ze redomex die ik 11 maand moest nemen. Door dit medicament werd de pijn een groot deel uitgeschakeld, maar het vervelende gevoel van zand tussen mijn nekwervels hoog aan mijn hoofd en ook in mijn hoofd het knarsachtig gevoel/ geluid, wordt ik beu. Ik ben nu 6 weken geleden gestopt met de redomex maar begin weer meer bijna aan mijn hoofd boven tot achter ann de nekwervels te hebben. Niemand wil geloven dat er iets gebeurd is in mijn hoofd tijdens de inspuiting met mijn bloed. De dokter die het deed zeker niet. Hij heeft mijn leven verprutst! Ik had nooit hoofdpijn vroeger, nu ben ik bijna nooit zonder! Wie heeft gelijkaardige ervaring aub?

Reageren
    Peter (huisarts)

“Redomex” is is Belgie op de markt. In Nederland onder de stofnaam Amitryptiline. Van oorsprong een antidepressivum (met werking op de hersenen), maar wordt in lage doseringen ook voorgeschreven bij hoofdpijn en chronische (pijn-) klachten.

Reageren
Reageer op: haarpijn/hersendruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.