- Constante druk bij linker slaap5 juli 2012 om 14:42
Hallo,
Sinds een jaar heb ik, na een avond stappen (waarbij ik mijn hoofd links heel hard heb gestoten) eigenlijk continue last van een lichte druk aan de zijkant van mijn hoofd, dicht bij mijn linker oog. Een tijd later heb ik, uit het niets, dusdanig harde steken gekregen op diezelfde plek. De dagen erna bijna alleen maar geslapen, totaal geen energie en alleen maar kei veel druk. Hiervoor ben ik naar het ziekenhuis geweest, en er is een ct scan gemaakt. Hier was echter niks op te zien en ik kreeg dan ook de mededeling; ga maar op je houding letten.
Dit heb ik gedaan, heb fysio gehad, sportschool geweest (waar ik vaak met super veel pijn van terug kwam) en op het moment ben ik de draag hiermee gewoon even kwijt.
De druk naast mijn oog is de ene keer erger als de andere keer, maar op het moment dat het echt erg wordt, kan ik niks meer en wordt ik vaak misselijk van de pijn. Afgelopen week bijna naar de huisartsenpost gegaan omdat ik het niet uithield.
Paracetamol werkt niet, advil werkt niet.. Weer bij de huisarts geweest, die mij doodleuk zegt dat hij me voor een week wat zwaarders voorschrijft, maar ik verder pech heb en ermee moet leren leven.
Op het moment weet ik eigenlijk niet of ik dit zomaar moet pikken, gezien ik, sinds ik dit ineens had (voorheen geen enkele klachten gehad), de klachten alleen maar erger zijn geworden. Eerst was het alleen druk, nu merk ik ook dat, als de druk echt erger begint te worden, mijn linkeroog super moe wordt en ik een lam gevoel begin te krijgen in mijn kaak.
Als iemand enig idee heeft of hier WEL wat tegen de doen is, dan hoor ik dat heel graag..
4 reactiesReagerenG. Schot10 juli 2012 om 11:29Zelf heb ik het zelfde, ik ben nog vrij jong, 21. Ik heb nu voor de zevende dag last van een vreemde vorm van hoofdpijn. De dokter is te lui om er naar te kijken. Een aspirine moest het verhelpen. Het merkwaardigge is dat het niet werkt en elke keer precies om half 11 s’ochtends begint en rond 7 s’avonds weer stopt. Ik kan op deze manier niet goed functioneren en op mijn werk willen ze er ook niets van weten. Heeft iemand een goed advies voor ik bezwijk aan een hersenkwaal of iets dergenlijks?
Alvast bedankt.
ReagerenAnoniem19 maart 2014 om 16:28En, al schot in deze kwestie? Ik heb al 7 jaren last van deze druk, dag in dag uit. Misschien is het toch van ‘je moet er mee leren leven’
🙁
ReagerenAnoniem18 oktober 2014 om 13:51Ga a.u.b naar de neuroloog,om een MRI-.scan te maken,dat kan dat jij een hersen tumor hebt.De stekende pijn,ze zijn alleen bij de hersen tumoren.Bij mij was dezelfde,maar de doktoren geloofden mij niet.Tatjana.Beterschap
Reageren
.Faruk5 oktober 2018 om 11:21De zorg in nederland is gericht op symptoombestrijding. Zolang jij maar blijft terugkomen met je klachten zullen ze je van het kastje naar de muur blijven sturen. Je wijsmaken dat het tussen je oren zit. Zonder ook maar daadwerkelijk gedegen onderzoek te doen naar mogelijke oorzaken. Het wordt vaak een psychologisch oorzaak genoemd, maar ik ben er van overtuigd dat de psychologische problemen het symptoom zijn. Door een samenleving waarin we in constante spanning leven en lichamelijk er zo oo achteruit gaan dat het de geest beinvloedt en dan begint de cirkel. Mediteer. Maak de keuze om elke dag 2 x te mediteren en maak er een verplichting van. Wees consequent in je voeding, ontspanning, inspanning. Je lichaam is letterlijk je tempel. Als je lichaam niet verkeert in een balans tussen in en ontspanning dan geldt dat zelfde voor je geest. Ik heb ook enorm veel druk op mn hoofd, ben door een moeilijke periode aan het gaan al 2 jaar. Maar ben er onlangs achtergekomen dat ik al die tijd mezelf heb gekweld met gedachtes dag ik mentaal ziek ben. Sinds ik mediteer (ongeveer een paar maanden al elke dag 2x 20 minuten of meer) heb ik gerealiseere dat er niks mentaals is. Het is iets fysieks. Een chemische disbalans in mijn lichaam. Dat mijn geest beinvloedt. Een onbeschrijfelijk gevoel is dat. Een soort zelfbewust gevoel… je komt in aanraking met jezelf binnen in en je voelt wat er aan de hand is. Maar daarvoor moeten we de geest tot rust brengen en dat kan echt alleen met regelmatige meditatie.
Reageren