Zoeken Vraag het forum

Verschrikkelijke pijn na lumbaal punctie en bloodpatch

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gwen

Beste mensen, medici. 2 weken geleden heb ik een lumbaal punctie laten doen om vast te stellen of mijn ziekte van Lyme neurologisch geworden is. Tijdens het prikken voelde ik mijn rechterbil pijnlijk worden en daarna “doof” en toen mijn linkerbil prikken doof en koud. Na 1 dag kwam er een verschrikkrlijk zware druk in mijn hoofd en op mijn oren die nu 2 weken later nog niet verdwenen is. Alle geluiden zijn intenser en gaan door merg en been soms. Ik heb het met deze pijn in mn hoofd 5 dg volgehouden en toen een bloodpatch ivm vermoedelijke liquorlek gekregen. Daarna begon mijn nachtmerrie pas echt. Tijdens de bloodpatch was ik lokaal verdoofd maar voelde wel hoe de anesthesist minstens 2 x tegen iets hards aanstoot. Bij het inspuiten van mijn bloed begon mijn rechterbeen afwisselend met mijn rechterkuit te trillen. Dat kwam van het bloed inspuiten zei hij en was normaal. Daarna verschrikkelijke pijn in mijn onderrug maar dat was zogenaamd ook normaal. Die pijn bleef. De nacht van de bloodpatch werd ik wakker met een andere zeer pijnlijke hoofdpijn er boven op. En ik lag plat!! Normaal moeten de klachten liggend beter worden. De volgende ochtend kwam de neuroloog en ik zei dat ik niks beter was geworden alleen maar slechter, nu een hele zware andere gekmakende hoofdpijn er boven op. De neuroloog kwam de volgende ochtend aan mijn bed,sprak dus met mij en zei je ziet er nou niet uit alsof je veel pijn hebt. Je mag naar huis. Verwonderd maar toch blij naar huis te mogen ging ik. De volgende nacht werd de pijn in mijn hoofd onuithoudbaar, kon niks meer en wilde zelfs dood van de pijn. Mn zus en zoon hebben me in apatisch staat gevonden en naar de eerste hulp gebracht. Ik kon vanaf dat moment ook niet meer goed lopen. Ik werd weer opgenomen. Ik werd tijdens mijn opname “gedrogeerd” tegen de pijn. Die pijnstillers namen het scherpe randje een beetje weg van de 2de hoofdpijn maar verlichten mijn rug en ondertussen bil en bovenbeen pijn nauwelijks. De pijn verdween dus niet maar ik kwam weer beetje tot leven. Onderrussen leek het alsof er af en toe iemand een vuurtje brandde onder mijn linker hiel, linker schouder en soms mijn onderrug, linker arm en kruis!? De volgende dag kreeg ik een MRI van mijn hoofd eerst zonder en later met contrast. Kwam niks uit. Ik denk dat ze een MRI van mijn rug moeten maken omdat het voor mijn gevoel daar mis is gegaan! Ondertussen voelde ik mijn hoofdhuid en de zijkanten van mijn gezicht niet meer. Mijn voet en linker onderbeen waren “strak” als of ik knellende kousen aanhad en deden pijn maar de huid was en is nog steeds gevoelloos. De neuroloog vond een foto van mijn rug niet nodig en alles zou wel vanzelf verdwijnen, want wat het nou precies is wist hij niet. Totaal in onzekerheid en met een vreselijke pijn in mijn hoofd (en druk), rug, billen en bovenbenen ben ik weer naar huis gestuurd. De pijn in mijn onderrug, billen en bovenbenen is constant daar. T ergste bij van liggen naar zitten en vervolgens staan. De eerste 30 sec van lopen zijn hel maar daarna gaat het wel. Tijdens die pijn wordt de hoofdpijn ook even heel erg en trekt daarna weer beetje weg. De druk in mijn hoofd is nooit meer weg trouwens Echt normaal loop ik niet en maak me best zorgen. Oh ja. Ik kreeg opeens ook een verdoofde tong en de helft van mijn tandvlees is verdoofd. Misschien dat dat komt door die druk in mijn hoofd? Zenuwen bekneld? Ik hoop zo dat alles vanzelf wegtrekt maar ben er een beetje bang voor als ik sommige verhalen van mensen lees hier. Ik denkt dat ik ook maar op zoek ga naar een acupuncturist. Ik het graag of er iemand advies heeft. 5 jan ga ik weer naar mijn neuroloog, ook al beweert hij dat er niks misgegaan kan zijn met de LP of de bloodpatch. Ik ga toch een MRI van mijn rug eisen…..liefs Gwen

2 reacties
    Reageren
    Susan

hoi, mag ik vragen wat er bij jou is uitgekomen? Ik heb na lp en bloodpatch (nu 8 jaar geleden) nog steeds dagelijks klachten!

Reageren
    Utreg

hoe is dit afgelopen?

Reageren
Reageer op: Verschrikkelijke pijn na lumbaal punctie en bloodpatch
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.