- Mayke8717 februari 2011 om 11:47
Hallo allemaal,
Ik loop nu een maand of 3-4 rond met het volgende probleem: Zogauw ik van het licht direct naar een donkere ruimte ga, krijg ik vlekken voor mijn ogen.
Niets vreemds zou je zeggen, want je ogen moeten wennen aan het donker.Maar dat hebben ze dan al gedaan, want de vlekken komen pas na een minuut of 5 in het donker opzetten. Het zijn paarse vlekken, soms met een beetje gekartelde randen (als een getekend zonnetje), maar ook vaak glad (zoals een wolk).
Ik ben al bij de oogarts geweest en ook bij de neuroloog. Er zijn geen afwijkingen gevonden in mijn ogen of hersenen (echo van het oog, netvliesfoto’s, zenuw-echo, zenuw doormeten, mri van cerebrum, gezichtsveldonderzoek).Omschrijving:
Het zijn een soort paarse of wit/grijze/gele, rookachtige, brede gladde kringen die heel snel langskomen, van buiten naar binnen, waar ze verdwijnen in het centrum van mijn gezichtsveld, maar dan is al lang de nieuwe kring op weg. (Zoals wanneer je een steen in het water gooit, maar dan net de andere kant op).
Ze verdwijnen na een minuut of 5 a 10, of wanneer ik er minder op let (zover dat dan mogelijk is) heb ik er minder lang last van.De neuroloog denkt toch aan oogmigraine, maar de oogmigraine waar ik over hoor gaat vaak over een halve maanvormig flikkerscotoom. Dit is het echter niet. Er zijn heel veel vormen van oogmigraine, dus ik wil graag weten of er mensen zijn die mijn symptomen/vormen herkennen.
Ik heb hier iedere nacht last van sinds begin november 2010.