- Anoniem21 augustus 2014 om 07:35
Wou toch even ook mijn verhaal even kwijt betreffende oogklachten.
Nu ik heb al zeer lang last van mocho volantes,slierten en of puntjes die voor de ogen komen.Heb daar leren mee leven,daar ik dit al zolang heb.Maar in 2005 kreeg ik opeens flitsen en sterretjes en kronkelingen/Tl effecten voor mijn ogen.Deze breidde zich uit tot mijn bijna gans zicht.Na spoed bezoek en de volgende dag oogarts bezoek,kreeg ik te horen dat dit door migraine aanval kwam.Occulaire migraine.Kwam dus door iets verkeerd te eten en effect van de lever naar de ogen toe.Goed ik wist wat er was gebeurd,maar angst dus nog meer opgekomen…Na een tijdje en geen andere problemen buiten de mocho volantes,kreeg ik opeens uit het niets een soort spot voor mijn rechteroog.Dit in de bovenhoek van mijn rechteroog.Dit was precies een soort lampje/spot die geel/wit kleurt alsof een lampje schijnt in je oog.Deze ging niet weg en ik werd er zeer angstig van.Na bezoek aan de oogarts was de diagnose een litteken op het netvlies,sindsdien zie ik daar af en toe in die hoek een soort waterdruppel.Sindsdien kreeg ik meer en meer last van soort spots die voor de oog komen.Spots dus deze zijn cirkelvormig wit/geel van kleur en zwart.Deze verdwijnen ook terug .Maar weerkaatsten ook als ik in de lucht kijk of op de muur.Soort vlekje die dus eigen licht geeft.Zeer vervelend en lijkt alsof je in de zon hebt gekeken enkel minder fel.Oogartsen hebben gezegd dat dit door de mocho volantes komt en of eiwitten die passeren.Mijn vraag nu is wie herkent zich in deze symptomen en wat doe je eraan?Door al die symptomen is mijn zelfvertrouwen geminderd en bang dus dat er echt iets met de ogen is.Terwijl er niks aan zou zijn.2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2014 om 08:35Mouches volantes zijn vervelende dingen. Er zijn vormen van migraine die dat veroorzaken. Ben je voor die migraine aanvallen ook al bij een neuroloog geweest?
ReagerenAnoniem23 augustus 2014 om 14:47Beste,ja hoor maar deze zeggen dat het eiwitten zijn of mocho volantes.Voor de oogmigraine ook geweest,kwam door de lever schijnt.
Reageren