- Samarinde11 januari 2013 om 09:38
Sinds maar vorig jaar zag ik op vakantie opeens een vlekje voor mijn oog. Ik dacht: “oh nee, een migraineaanval”. Daar was ik in mijn jeugd bekend mee en heel af en toe (minder dan 2 keer per jaar) heb ik nog een migraineaanval in de vorm van aura’s/schitteringen en daarna hoofdpijn ed.
Maar het vlekje ging niet weg. En nu is hij nog steeds niet weg.
Natuurlijk direct toen ik terug kwam naar de huisarts gegaan. Die me doorstuurde naar de oogarts. Hij heeft een oogfoto en oogscan gemaakt waarop niets te zien was. De arts vertelde dat mijn ogen en in het bijzonder mijn netvlies in erg goede conditie waren. Ook in het glasvocht of op de lens was niets te zien.
Wel zei hij dat als hij via de machine zelf in mijn ogen keek een heeeeeeel kleine verheving zag. Zo klein dat het blijkbaar op de foto en scan niet zichtbaar was. Volgens hem kon het geen kwaad of ik kon er voor kiezen een scan te laten maken met daarbij een inspuiting van contrastvloeistof. Je begrijpt.. daar zit ik niet echt om te springen.Ik besloot af te wachten. Het vlekje verergerd niet, veranderd niet, maar verdwijnt ook niet. Het is net of mijn goede linkeroog de ‘verdwenen pixels’ invult waardoor ik er geen hinder van heb als ik beide ogen open heb. (dat was in het begin niet zo, waardoor ik in het vliegtuig op de terugweg geen boek/film kon kijken omdat het vlekje iedere keer door de tekst sprong). Het vlekje dwaalt niet, het blijft op dezelfde plek zitten.
Goed mee te leven dus. Maar nu heb ik sinds een week af en toe steken in mijn oog.
Het voelt als stekende hoofdpijn. Niet scherp maar dof. Ik voel het in mijn oogbol en/of daarachter. Het is 1 seconde en dan trekt het weg.
Inderdaad net als een bonzende hoofdpijn.
Ik denk dat ik om het uur zo’n steek heb. Dat wordt natuurlijk wel hinderlijk en het maakt me wel wat ongerust.Heeft iemand van jullie ervaring met dit verhaal? Of een idee wat het misschien zou kunnen zijn?
Van google-en word ik zo ongerust terwijl ik ondertussen niet iets vind wat exact mijn klachten omschrijft.
Ik ben benieuwd!Groetjes Samarinde
3 reactiesReagerenLola11 januari 2013 om 10:06ton janssen11 januari 2013 om 11:22Ik had een grijze vlek op linkeroog zonder hoofdpijn. Glaucoom was het, ik dacht eerst staar, maar de vochtdruk in het oog veroorzaakte dit. Ik was er snel bij, eerst 5% zicht, nu meer dan 35% na injecties in het oog, druppels en het goede oog 1 druppel blijven voor het slapen. Ik zie na 2 laserbehandelingen volledig maar met een lichte waas. Ook ik heb een contrastvloeistof gehad die duidelijk maakte dat het geen staar maar glaucoom was. Er is een website van de stichting claucoom. Gezien bij koffietijd.
ReagerenSamarinde12 januari 2013 om 09:38Bedankt voor jullie reacties. Een second opinion heb ik inderdaad al aan gedacht. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen ja.
Wat een griezelig verhaal Ton. En wat vervelend dat je zoveel zicht kwijt was. Fijn dat het door jou behandelingen toch de goede kant in gaat!
Ik ben zelf in het verleden in therapie geweest vanwege angst voor injecties. Dit vanwege nare ervaringen in mijn jeugd. Op een gegeven moment ging het zn eigen leven lijden in mijn hoofd. Je kunt je misschien indenken hoe het voor mij moet zijn om een injectie in mijn oog te moeten krijgen. Laat staan een operatie.
Kun je eens vertellen hoe je de injectie hebt ervaren, en het contrastvloeistof? Hoe gaat zo’n behandeling? Zou het mogelijk zijn om het eea onder narcose te ondergaan? (dacht het niet, maar ach ik kan het vragen he?)
Ik zal eens kijken op de website van de stichting. Maar bij mij is het al bijna een jaar een heel klein stipje. Onveranderd. Zeg maar ter grootte van 1 letter op 2 bladzijden van een boek. Maar wie weet..
Reageren
Ik ben benieuwd naar je antwoord.