- Sarah20 september 2017 om 17:05
Ik heb nu precies een week last van een trillende vlek in het gezichtsveld van mijn rechteroog. Deze was er ineens. In eerste instantie dacht ik dat ik migraine had (vroeger als kind/ tiener vaak last van gehad, wat daarnaast altijd gepaard ging met een gigantische hoofdpijn). Deze hoofdpijn bleef nu uit (waar ik natuurlijk wel blij mee was), maar de vlek bleef en na drie dagen begon ik mij toch wel ongerust te maken.
Ik ben naar de huisarts gegaan en hij heeft mij gelijk doorgestuurd naar de oogarts. Deze heeft beide ogen bekeken en bloed afgenomen. Hij dacht in eerste instantie dat mijn oogzenuw iets verdikt was, maar kwam hier later op terug. De oogarts kon dan ook geen verklaring geven voor mijn klacht en wilde mij eigenlijk zo naar huis sturen…: / Vervolgens ben ik toch wat boos geworden en aangegeven dat ik toch echt wil weten wat het is.
Nu krijg ik binnenkort een MRI scan, wat hopelijk meer duidelijkheid geeft. Mijn vraag is nu: weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Zou dit (oog) migraine kunnen zijn (kan dat zolang duren?). Ik heb verder geen andere klachten, mijn zicht is ook niet afgenomen volgens de onderzoeken. Wel ben ik wat meer vermoeid, maar steeds zo’n trillende vlek in je gezichtsveld is op de een of andere manier toch vermoeiend.
Ik ben heel benieuwd of iemand mij verder kan helpen. Alvast bedankt!
Groetjes Sarah
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 september 2017 om 17:08Migraine zou kunnen…even de MRI afwachten
ReagerenSarah20 september 2017 om 17:16Als het migraine zou zijn, dan is het een oogmigraine (migraine zonder hoofdpijn). Deze duurt, wat ik erover lees op internet, hoogstens drie dagen. Daarom twijfel ik erg of het wel een migraine is, maar ik zou zo ook niet weten wat het anders kan zijn…
ReagerenJohn (moderator)
20 september 2017 om 17:18Ik heb al aanvallen gehad die langer dan 3 weken duurden.
ReagerenSarah22 september 2017 om 17:20Echt waar? Dus jij hebt dan non- stop drie weken lang migraine?
ReagerenJohn (moderator)
22 september 2017 om 17:31Dat is mogelijk.
ReagerenKrullenbol31 augustus 2018 om 08:03Hi Sarah, ben je al wat wijzer geworden na de Mri? Ik heb hier.n.l. ook last van, al twee jaar helaas.
ReagerenRon14 februari 2022 om 22:14Hey Sarah, als je dit nog leest, zou je dan eens een update kunnen sturen?
ReagerenDaan12 mei 2022 om 00:12Ik hoor graag wat de uitslag was! Heb plots ook precies dezelfde klachten.
Reageren