Zoeken Vraag het forum

blackouts, altijd licht in het hoofd, flauwvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter

De meest voor de hand liggende verklaring is een lage bloeddruk. Dat past wel een beetje bij jouw postuur. Heeft de huisarts de bloeddruk wel eens gemeten? Dit is trouwens niet gevaarlijk. De duizeligheid die je hierdoor kan ervaren neemt bij een lage bloeddruk toe als je uit liggende positie of vanuit zit ineens opstaat. Dit wordt orthostatische hypotensie genoemd.
    Een andere mogelijke oorzaak is dat je je in een groeispurt bevindt en erg veel energie verbrandt aan jouw groei. Wat meer eten kan dan al gauw de problemen verhelpen.
    De huisarts zou ook eens het bloedsuiker kunnen meten, om diabetes uit te sluiten, maar daar vertoon je verder geen symptomen van, tenminste die beschrijf je niet.

melanie

jaaaa ik ben 15 en heb last van licht in het hoofd, maar ik val niet flauw, alleen ben ik wel bang geworden door dat, ik beweeg genoeg, en eet met mate, ook drink ik veel(water thee etc..)
    ik slaap gemiddeld 7 a 9 uur per nacht(verschilt nogal)
    dus ik begrijp het niet, misschien met me hormone ofzo kan dat?

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Mijn klachten lijken wat op de jouwe hartslag 130 in rust, erg moe heel veel duizelig, tollen op mn benen, alsof ik dronken ben soms ook wegzakken. Kortom waardeloos. Bij mij werd eerst gezegd chronische hyperventilatie wat ik door deze klachten ook zeker had gecreeerd. Hier heb ik een zeer goede en effectieve cursus voor gedaan deze heet Buteyko. Alleen op het moment dat ik soort van genezen was kwamen mijn klachten in alle hevigheid terug? Toen dacht ik dit is dus niet alleen maar hyperventilatie. Bij toeval iemand gehoord over een B12 tekort wat dus ook hele heftige nare klachten kan geven. Heb me hierop laten testen en inderdaad ik zat aardig laag! Ik krijg nu 2 x in de week in injectie en moet dit waarschijnlijk mn leven lang blijven krijgen! Al met al was er dus wel degelijk iets aan de hand met me en neem aan dat dat bij jou ook misschien wel zo is. Zou je er zeker eens op laten testen aangezien dit absoluut niet standaard door dokters gedaan wordt! T is nl een bejaardenkwaal dus zullen ze t niet zo snel bij een jong persoon testen.
    Hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes

Reageren
Reageer op: blackouts, altijd licht in het hoofd, flauwvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.