Zoeken Vraag het forum

blackouts, altijd licht in het hoofd, flauwvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sil

Hallo,

ik ben sinds een halfjaar eigenlijk vrijwel altijd licht in mijn hoofd.
    een raar zicht (alles golft en beweegt). etc. ik word hier echt helemaal gek van. ik voel me een beetje onvreemd van de wereld die ik ken. kleuren veranderen, alles lijkt ineens veel feller, geler, rozer etc. ook heb ik tijdens het sporten blackouts, en zeer vaak een neiging tot flauwvallen. maakt niet uit wat ik doe. ik ben hiermee naar de dokter geweest omdat ik ook een te hoge hartslag had (140 in rust) en bloeddruk. daar heb ik een bloedtest gehad maar daar kwam niks uit. hij heeft me toen betablokkers meegegeven en dat was het wel weer. nou heb ik wel (ook een halfjaar terug) mijn heup gebroken en heb daardoor 3 maanden min of meer bedrust gehad. sinds vlak na de operatie is eigenlijk alle ellende begonnen. ook heb ik er deconditionering aan overgehouden en ben nog in de behandeling van een fysiotherapeut. alleen het word alleen maar erger als ik fysiotherapie heb. tot aan 3 erna. ik heb alleen 2x in de week fysiotherapie. nou word ik hier dus werkelijk helemaal gek van. ik ben pas 18 en wil mijn studie graag beginnen maar gezien ik 24/7 last heb van deze klachten is dit erg moeilijk.. iemand tips of heeft iemand toevallig hetzelfde? en wat was jouw diagnose? mijn dokter heeft dus alleen een bloedtest gedaan en dat was het wel..

18 reacties
    Reageren
    Maarten

Een korte en snelle reactie: jouw lichamelijke conditie is heel erg slecht. Doordat je misschien te zwaar (?) bent, rookt (?) en te weinig beweegt (?), ben je in een negatieve spiraal terecht gekomen waar je langzaam uit kunt komen door echt heel gezond te gaan leven. De huisarts heeft je onderzocht en geen opvallende afwijkingen gevonden, tenminste, dat zou je mogen aannemen als hij heeft geprobeerd de klachten op te lossen met een bloeddrukverlager, maar eigenlijk is het van de gekke dat zo’n jong mens dit geneesmiddel nodig heeft. Als je af en toe een beta blokker gebruikt tijdens stress of bijvoorbeeld voor je rij examen dan begrijp ik dat nog wel maar met jouw klachten zomaar dit medicijn voorschrijven, begrijp ik eigenlijk niet. Welke diagnose heeft de huisarts destijds gesteld en welke prognose heeft hij gegeven bij deze behandeling want het lijkt er niet echt beter op te worden dus misschien moet je wel even teruggaan. Maar als je hier vragen stelt moet je wel alle informatie geven die je hebt, dus als je meer weet, graag hier even opschrijven zodat we beter kunnen begrijpen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Zo’n jong mens met beta-blokkers, dat kan echt niet hoor!

Reageren
    Sil

@ Maarten,

nee ik ben niet te zwaar, ik heb zelfs ondergewicht op het moment.. ik ben 1.83 lang en weeg 54 kilo. ik rook wel en daarbij heb ik inderdaad niet veel beweging omdat ik als ik loop direct erg licht in mijn hoofd word en duizelig en ik bijna omver val. tijdens het fietsen krijg ik blackouts dus dat is ook niet erg aanmoedigend. de huisarts heeft verder geen diagnose gesteld maar heeft mij die betablokkers meegegeven omdat ik als ik wakker word direct een hartslag van 140 heb die ik niet weer omlaag krijg. daardoor kan ik ook de deur niet uit want hij stijgt alleen maar. vandaar dat ik die heb. de bedoeling is wel af te bouwen naarmate ik meer conditie krijg. ik heb nu intervaltrainingen bij fysiotherapie.

Reageren
    Joost

Ik begrijp hier niets van. Als je ondergewicht hebt, dan is het toch logisch dat je duizelig bent omdat je te weinig energie hebt om de dingen te doen die je dan doet! Wat is de oorzaak van het feit dat je zo licht bent, en waarom (wat is de indicatie volgens de huisarts?) heeft de huisarts jou de betablokkers gegeven?

Reageren
    Sil

@ Joost,

vroeger was ik wel vaker ondergewicht. mijn hele gezin eigenlijk (allemaal niet zo’n ster in aankomen) en ik heb er nooit last van gehad. ik ben wel bezig met aankomen, daar niet van. maargoed. de reden dat de huisarts mij betablokkers heeft voorgeschreven is omdat ik nog met fysiotherapie bezig moet maar ik kon al niet eens normaal naar de supermarkt lopen (5 minuutjes verderop) zonder een hartslag van 173 te krijgen en bijna van mn stokkie te gaan. daarbij had ik een te hoge bloeddruk.

Reageren
    Sil

ohja, de reden dat ik zo licht ben is onbekend. ik eet me te pletter maar het komt er gewoon niet aan. (schildklieronderzoek bij de bloedtest kwam ook niks uit)

Reageren
    Anoniem

Vreemd, en is er verder helemaal niets gevonden?

Reageren
    Arjan

Ik heb hetzelfde! Ik heb het nu al 4 maanden ongeveer, alles in het leven word moeilijker, school, werk. Ik kan niet meer naar feesten omdat ik daar te licht in me hoofd voor ben.

Ik ben 15 en heb hier heel erg veel last van. Ik heb al gedacht aan een hersentumor ofzo omdat ik al 4 maanden er probeer achter te komen. 2 bloedtesten en daar kwam niets uit. Die gedachte maakt me best bang.

Ik snap er helemaal niks van en me leven staat totaal op zijn kop, ik denk ook heel erg veel na als ik iets zie en soms lijkt het dat ik niet alles kan verwerken.

Reageren
    Bas

Waarom zijn er bij jou bloedtesten gedaan? Wat denkt de huisarts van jouw klachten? En waarom denk jij aan een hersentumor? Die hebben toch hele andere symptomen.

Reageren
    ruuje

hey,

ik ben ook sinds zo een 2,5 maand licht in me hoofd, neiging tot flauwvallen vooral als ik buiten ben of op een feestje.
    Ik heb ook een beetje last van rugpijn dat is vooral bij mij linkerschouderblad en net iets eronder en aan mijn zij, ook zie ik soms wazig, ook last van mijn ademenhaling.
    weet iemand wat dit kan zijn?

Reageren
    Yoram

Nee, ik weet niet wat het kan zijn. Daarvoor geef je te weinig medische gegevens. Wat bedoel je met ‘last van mijn ademhaling’? Bedoel je dan benauwdheid, pijn bij het ademen, snel ademen…?

Maar ik adviseer je wel naar de huisarts te gaan met deze klachten. Pijn is namelijk een signaal van het lichaam dat er iets niet goed zit. De huisarts kent jouw medisch dossier en kan jou onderzoeken.

Reageren
    Samuel Dewaele

Hoe is het nu verder met je klachten? nog altijd niet voorbij?
    heb namelijk hetzelfde sinds een weeke n ik kom er nu al gek van!

Reageren
    Lieke

Samuel, kun je wat meer vertellen over jouw klachten en over de rest van jouw gezondheid? Dan kunnen we beter met je meedenken wat er aan de hand zou kunnen zijn, omdat we dan meer informatie hebben.

Reageren
    SL.

Ik heb net hetzelfde en heb dringend hulp nodig

Ik ben een jongen van 16 jaar 1m84 groot en weeg 58kg (beetje indergewicht)
    Ik ben altijd licht in het hoofd, vergeet alles, en voel me heel duizelig
    Ik heb echt angst dat er iets ernstig mis is, Kan iemand ùme AUB helpen!

Reageren
Reageer op: blackouts, altijd licht in het hoofd, flauwvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.