- Aimabel11 november 2025 om 09:21
Beste
Ik vroeg me af hoe je het verschil kan zien tussen een waterige loopneus en het lekken van hersenvocht.
Ik heb sinds een goei twee maanden last van status migrainosus dat maar niet wil weg gaan. 2 gonblocks, een infuus en noodmedicatie verder en nog steeds geen verlichting.
Nu heb ik wel al even last met een spontaan lopende neus. Als ik buk maar ook op mijn buik lig loopt er vocht uit mijn neus.
Dit heb ik nog niet verteld tegen huisarts of neuroloog uit schrik dat ik overkom als een doemdenker en het eigenlijk gewoon snot is. (Ik heb veel last van allergieën)
Is er iets waarmee ik definitief kan uitsluiten dat ik niet aan het panikeren ben over een gewone snotneus?
Mijn dank is groot voor feedback.
Groetjes (alias) Aimabel1 reactieReageren
Peter (huisarts)
11 november 2025 om 21:49Het is inderdaad erg onwaarschijnlijk dat je hersenvocht gaat lekken uit je neus. Dat kan wel bv bij een schedelbasisfractuur. En of dat dan waterige neusafscheiding of hersenvocht is : dat is te testen met een stripje.
Reageren
Neusloop kan erg vervelend zijn en als je al gevoelig neusslijmvlies hebt (allergie) en hoofdpijn, dan kan ik me je combi gedachte wel voorstellen, maar wetenschappelijk niet reeel!
Heb je eerder al een (bv tegen je allergie) een corticosteroid neusspray gehad (zoals Flixonase, beclomethason of Momentason). Dat kan de slijmvliesgevoeligheid verminderen. Werkt alleen niet zo snel ..