- Sam21 november 2022 om 20:08
Hallo,
Ik heb al heel lang bepaalde dingen die ik niet goed kan en ik kwam laatst op het fenomeen frontale kwab van het brein. De symptomen die je krijgt bij bijvoorbeeld schade van de frontale kwab komen erg overeen met wat ik en me zus allebei hebben. Alleen hebben wij geen hersenschade volgensmij. Is het mogelijk dat de frontale kwab niet goed functioneert terwijl je geen letterlijke hersenschade hebt opgelopen, dus eerder gewoon een hersenaandoening of fout bij geboorte bijvoorbeeld of door drugs?. Wellicht genetisch gezien er meer mensen met dezelfde problemen in me familie zitten.
Kun je dat zien op een MRI-scan of moet je dan echt een hersenfunctie test doen, want op een bij de MRI-scan zeiden ze alleen dat je geen tumor hebt maar verder niets.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 november 2022 om 20:10Ik zou het eerst eens met de huisarts bespreken.
Reageren
Iedereen heeft wel dingen die hij of zijn niet goed kan. Dat heeft met hersenaandoeningen niks te makenSam21 november 2022 om 20:31Ja klopt, maar het is een hele lijst aan dingen die onder de frontale kwab valt dat precies het probleem is. Bij mij is het nog niet zo erg als bij sommige andere familieleden van mij, maar bijv: plannen, zelfcorrectie, impulsief, stemmingswisselingen, geen structuur (organiseren), slecht geheugen, besluitvorming moeilijk. Bij andere is woede uitbarstingen (snel boos worden), geen aandacht voor anderen (niet met anderen rekening kunnen houden), depressief, geen behoefte aan seks of juist extreem bij de ander, ongepaste grapjes, geen eigen fouten kunnen inzien etc.
Reageren
Dat lijkt me niet geheel normaal toch? als ik naar anderen kijk zie ik dat niet zo extreem.John (moderator)
21 november 2022 om 20:39Misschien eens een keer laten testen op autisme en ADHD
Reageren