Zoeken Vraag het forum

Hersenaandoening?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sam

Hallo,

Ik heb al heel lang bepaalde dingen die ik niet goed kan en ik kwam laatst op het fenomeen frontale kwab van het brein. De symptomen die je krijgt bij bijvoorbeeld schade van de frontale kwab komen erg overeen met wat ik en me zus allebei hebben. Alleen hebben wij geen hersenschade volgensmij. Is het mogelijk dat de frontale kwab niet goed functioneert terwijl je geen letterlijke hersenschade hebt opgelopen, dus eerder gewoon een hersenaandoening of fout bij geboorte bijvoorbeeld of door drugs?. Wellicht genetisch gezien er meer mensen met dezelfde problemen in me familie zitten.

Kun je dat zien op een MRI-scan of moet je dan echt een hersenfunctie test doen, want op een bij de MRI-scan zeiden ze alleen dat je geen tumor hebt maar verder niets.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou het eerst eens met de huisarts bespreken.
    Iedereen heeft wel dingen die hij of zijn niet goed kan. Dat heeft met hersenaandoeningen niks te maken

Reageren
    Sam

Ja klopt, maar het is een hele lijst aan dingen die onder de frontale kwab valt dat precies het probleem is. Bij mij is het nog niet zo erg als bij sommige andere familieleden van mij, maar bijv: plannen, zelfcorrectie, impulsief, stemmingswisselingen, geen structuur (organiseren), slecht geheugen, besluitvorming moeilijk. Bij andere is woede uitbarstingen (snel boos worden), geen aandacht voor anderen (niet met anderen rekening kunnen houden), depressief, geen behoefte aan seks of juist extreem bij de ander, ongepaste grapjes, geen eigen fouten kunnen inzien etc.
    Dat lijkt me niet geheel normaal toch? als ik naar anderen kijk zie ik dat niet zo extreem.

Reageren
    John (moderator)

Misschien eens een keer laten testen op autisme en ADHD

Reageren
Reageer op: Hersenaandoening?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.